Okumak gözlerin açıkken hayal kurmaktır çünkü...
Ve ekler ; Jeanette Winterson,
Kitaplar da kapılar gibidir.
Bir kez açtın mı, bambaşka dünyaya geçiverirsin..
Her zaman...
Üç bin yıl ya da bundan on binlerce yıl fazla da yaşayacak olsan, yine de kimsenin o an yaşadığından
başkasını yaşayamayacağını ve kaybedemeyeceğini,
dahası o an kaybetmekte olduğundan başkasını yaşayamayacağını hatırla!
Yaşamın en uzunu ile en kısası
en nihayetinde aynıdır. “Şimdi” herkes için aynıdır,
ölen aynı olmasa da, bu şekilde görülür yitirilenin sadece “an” olduğu.
Zira bir insan ne geçmişi yitirebilir..
Ne de geleceği, öyle ya bir insandan sahip olmadığı bir şey nasıl alınabilir?
O halde şu iki şey insan zihninden
hiç çıkmamalı:
Birincisi, ebediyetten gelen her şey
biçimlere benzer ve bir çember çizer, bir insanın yüz
yılda, iki yüz yılda ya da sonsuz zaman diliminde aynı
şeyleri görüp görmemesi arasında hiçbir fark yoktur.
İkincisi, en uzun yaşayan da en kısa sürede ölecek
olan da en nihayetinde aynı şeyi yitirir, “şimdi” bir
insanın yoksun kalabileceği tek şeydir, eğer bu doğruysa, “şimdi” aynı zamanda insanın sahip olduğu tek
şeydir. İnsan sahip olmadığı bir şeyi yitiremez..