“Köleliğe tek çare , herhalde ,
zincirlerini koparmak ve zincirsiz kalmak
değil,
kendi zincirlerini kendisi yapmış
kendisini kendi ayaklarına takmış,bağlamış
olmaktır—özgürlük de budur ….(Hani ,
“kendi kendisinin efendisi olmaktan söz edilir yaa..”)
“Anlaması hiç bitmez uygar kişinin ; anlamadıklarının da sonu gelmez — hep anlamayan insandır uygar kişi ; çünkü şunu anlamıştır : anlaması biterse uygarlığı da bitmiş demektir.”
“Ötekilere göre ayarlarız kendimizi hep —
etkili olan , kendi kendimize düşündüğümüz,
yapmayı isteyeceğimiz değil, ötekilerim bizim
yapmamızı isteyecekleri konusunda —yine ,
bizim düşündüklerimizdir : Şimdi , kimdir o zaman ,
isteyen — biz mi , ötekiler mi ?”