•Ben hasta bir adamım... diye başlıyor kitap. Kendini toplumdan soyutlamış, kendi mahzenine çekilmiş, yaşadıklarını, kendi iç dünyasındaki hesaplaşmalarını ve tecrübelerini anlatan bir adamın hikayesi...
•Dostoyevski eşsiz bir yazar ️ bu kitabında dilini biraz ağır buldum ben. Çok güzel, derin ve beni zorlayan bir kitap oldu... ikinci kısıma gelene kadar çok zorlandım fakat ikinci kısımdan sonra anlatım tarzı biraz daha kolaylaştı benim için.
•İnsanın iç dünyasına ulaşan bir eser fikrimce. Yapılan çoğu yorumda okuyup bir şey anlamadığını ve yarım bıraktığını söyleyen çok kişi olmuş. Kitap ağır ilerliyor evet ama biraz sabrederek ilerlerseniz eğer yavas yavas taşlar yerine oturacaktır.
•"İnsana en çok acı veren şey, söyledikleriyle söylemek istedikleri arasındaki uçurumdur.."
•Sevginin bulunmadığı yerde aklı da arama.
•"Duvarı yıkmaya gücüm yetmiyorsa kendimi parçalayacak değilim elbette. Ama önümde duvar var diye boyun eğmeyi de kabullenemem ."