Her satırından tecrübe aktığını ve sanki çok sevdiğim bir dostum, yakınım bana öğüt veriyormuş gibi hissettim. Öyle ki bazı cümlelerin derinliğini anlamamış bile olabilirim (: Arada açıp, okumam gerektiğini düşündüğüm cümleleri ile bitirdiğim kaliteli bir eser oldu..
Ama bir çocuktum daha, başkasının horgörüsünü hor gördüren o ruh büyüklüğüne aziz olabilir miydim? Sonra toplum içinde görülen birçok kötü eğilimin de etkisinde kaldım herhalde, içimdeki istekler büsbütün artırdı güçlerini.
Zorbaca yasaklar, çocukta bir tutkuyu büyüklerde olduğundan da daha fazla biler; çocukların yalnız yasak şeyi düşünmek gibi bir üstünlükleri vardır, bu şey onlar için dayanılmaz bir çekicilik kazanır.