Kediyi sevdiğin gibi güvercini sevemezsin. Sevmek için tanımak gerek; ihtiyaçları nelerdir, ne lazımdır? İnsan kendini tanırsa saadeti nerede, felaketi nerede, bunu bilir ve böylece doğruyu sever.
Bu tüketim kültürünü beslemek için artık 3D filmler çekiliyor, sinemalar doluyor, taşıyor. YouTube'tu, Netflix'ti, iletişim araçlarıydı derken kitap sanki bunların içinde biraz yalnız kaldı...
Yediğimiz yemeği bile resimlerle sağa sola servis etmek gibi; ibadetimizi selfielerle diğer insanlarla paylaşmak gibi; her halimizi birilerine göstermezsek geçerli olmayacakmış gibi bir yapaylığı ve suniliği benimser hâle geldik. Bütün bunlar gösteriştir.