Hiçbir zaman gerçek bir yaşam yaşayamayacağım; çünkü bana öyle, bütün inceliğimi, şimdiye, gerçekliğe ait bütün duygularımı kaybetmişim gibi geliyor, çünkü, sonunda, kendi kendimi lanetlemişim.
Bu kadar fazla açıldığıma,içimi döktüğüme,
Kitap gibi konuştuğuma pişmandım.
Nasıl olsa kendi hakkımda yargımı vermiştim.
Karşımdakinin beni anlayacağından emin olmadan, Ne diye açılmıştım?
Fyodor Dostoyevski