Celal Şengör, fikir ve düşüncelerini çok değerli bulduğum bir biliminsanı. Genellikle katıldığım fakat bazen kesinlikle katılmadığım görüşleri oluyor. Bunun dışında söyleşilerini çok defa izlememe, dinlememe rağmen, Şengör'ün kaleminden okuduğum ilk kitap oldu. Diktatör kelimesinin "Elinde mutlak ve sınırsız bir otorite bulunduran yönetici." anlamına geldiğini, ek olarak ikinci bir anlamının da zorba olduğunu görüyoruz. Bu bakımdan baktığımızda ve bu gruba üye olan Hitler, Mao, Stalin, Mussolini gibi isimleri düşündüğümüzde Atatürk'ü bu insanlarla aynı gruba koyup bir diktatör olarak değerlendirmek, Atatürk'e hakaret gibi geliyordu. Fakat Sayın Şengör, diktatörlük kavramınında kendi içinde ikiye ayrıldığını bana göstermiş oldu. Bu kitaptan çıkardığım en büyük ders şu oldu: Yapılan bazı eylemler, eylemleri yapan kişiyi dışarıdan diktatör gibi gösterebilir fakat eylemleri gerçekleştiren kişiyi, bildiğimiz anlamıyla diktatör yapan şey, yaptığı eylemlerin veya söylemlerin doğurduğu sonuçlardır. Atatürk'ün bir diktatör olduğunu bu açıdan bakarak kabul ediyorum. Keşke tüm diktatörler, Atatürk gibi olsa.. Okumayı düşünenlere şimdiden keyifli okumalar.