Bilgelik; iyiliğin kötülüğü yenmesi için savaşmak değil, tıpkı dalgaların üzerinde dalgalarla birlikte inip çıkan bir şişe mantarı gibi, iyiliğin de kötülüğün de üzerinde kalmasını öğrenmektir.
Tercümesi güzel, akıcı bir türkçesi var. Bazen lise öğrencilerine tavsiye edildiğini duyuyorum. Doğrusu çok da isabetli bir tavsiye değil. Çünkü metinde nekrofili, şiddet, şizofreni vs. vs. işlenmiş. biraz daha ileriki yaş grubunun okumasına birşey demem hatta okunmalı, çok zengin bir muhayyileye tanıklık edeceksiniz. Ama lise çağı için çok uygun değil. "Zaten aynı mevzular merak ediliyorsa farklı kanallardan bu merak giderilebilir" eleştirisine de karşıyım. Teslimiyetçilik hiç doğru birşey değil, sağlıklı bir söylem; ancak doğru yerde , doğru zamanda, doğru argümanlarla gelişebilir.