2050'ye gelindiğinde sadece hiç bir iş olmadığından ya da uygun eğitim eksikliğinden kaynaklanmayan, aynı zamanda zihinsel dayanma gücünün yetersizliğine bağlı bir "işlevsiz" sınıf ortaya çıkabilir.
Birer birey olduklarında insanları birbirine bağlamak ve hepsinin güncelliğini sağlamak çok zordur. Bilgisayarlarsa tam aksine birer birey olmadığı gibi onları tek bir değişken ağı bünyesine dahil etmekse çok kolay.
İnsan haklarını korumalı, herkese oy hakkı tanımalı, serbest piyasalar oluşturmalı ve bireylerin, fikirlerin ve malların küresel dolaşımını mümkün mertebe kolaylaştırmalıyız.