Evinden çıkman gerekmez.
Masandan kalkma ve dinle.
Hatta dinleme, yalnızca bekle.
Hatta bekleme bile, kesinlikle sessiz ve yalnız ol.
Dünya, maskesini düşüresin diye, gelip kendini sunacaktır sana,
başka türlü olamaz; kendinden geçmiş bir halde eğilecektir önünde.
FRANZ KAFKA (Günah, Acı, Umut ve Doğru Yol Üzerine Düşünceler)
"Üstadım," dedi. Malum devir, cahilin daha cahile "Üstadım," diyerek kendi üstatligini sağlam kazığa bağlama devri. Ben de yıllar var ki çok yerde 'Üstat' diye anılırım ve artık adını öğrenmiş bir sokak kedisi gibi bana seslenilince seslenene değil de eline şöyle bir bakarım. El genelde boştur da bu sesle semireceğim düşüncesi de doğrusu pek hoştur. Hoşluk, böyle kafiye uğruna kabul görecek kadar kof mudur? "