Ünlü tarihçi Prof. Mc Charty'nin dediği gibi. "herhangi bir savaşta sadece tek tarafın ölülerini sayarsanız, bu bir soykırım gibi görünecektir. Meselâ Amerikan iç savaşında sadece kuzeyin verdiği kayıpları incelerseniz, güneyi, sadece güneydekilerin başına gelenlere bakarsanız da kuzeyi soykırım yapmakla suçlayabilirsiniz." Doğru. Fakat birkaç namuslu bilim ve devlet adamı hariç Ermeni meselesiyle ilgili kitap yayınlayan Avrupalılar da, Amerikalılar da Türkler'in kayıplarından bahsetmemişlerdir. Türkiye 1. Dünya Savaşı'nda yüz binlerce evlâdını cephelerde kaybetmiştir. 2 milyondan fazla Türk de hastalık, yoksulluk, ve Ermeni ve Rum çetelerinin saldırıları sebebiyle ölmüştür. Türk-Ermeni münasebetleri konusunda dünya çapında bir uzman olan Prof. McCarthy. 1. Dünya Savaşı yıllarında öldürülen müslümanların, öldürülen Ermenilerden fazla olduğu kanaatındadır. Ermeni felâketinin 1. Dünya Savaşı ve milli mücadeleden sonra ortaya çıktığına dikkati çeken McCarthy, "İstatistikler, çoğunluğu Türk olan 2,5 milyon müslümanın öldüğünü ifade ediyor" demektedir. Sadece Doğuanadolu'da öldürülen Türk sayısı 1 milyondur! Osmanlı Hükümeti'nin Amerika, İngiltere, Fransa ve İtalya temsilciliklerine verdiği 12 Şubat 1919 tarihli notada, "Çar ordularınım Şark vilayetlerini işgal ettikten sonra Ermeni çetelerinin 1 milyonu aşkın müslümanı öldürdükleri" belirtilmekte, ayrıca "1 milyon insanın da tehcirden önce öldürüldüğü" ifade edilmektedir. 1920'de Doğuanadolu'nun 6 vilayetinde inceleme yapan 69 Amerikalı uzmanın tespitleri de Osmanlı notasında zikredilen rakamları teyit etmektedir. Bu 69 uzmanın bulgularına dayanarak Amerikan Kongresi'ne bir rapor sunan bâzı üyeler, 1912-1922 yılları arasındaki 10 yıl içinde "Ermeni vatanı olduğu ileri sürülen 6 Doğuanadolu vilayetinde 1 milyon müslümanın