10/10
·368 syf.··
2025 12. kitabı
Kessssinlikle bayıldım. Kitap baştan sona benim için inanılmazdı. Bu kitabın Netflix’te mini dizisi de var. Lütfen hem kitabı okuyun hem de diziyi izleyin. Eminim ki siz de çok seveceksiniz.‍ Gözlerinin Ardında, bence karakterleri çok güzel bir şekilde tasvir eden bir kitap. O gerilimi, karakterlerin birbirlerine karşı olan takıntılarını ve psikolojik durumlarını o kadar iyi bir şekilde hissedeceksiniz ki sizi kitaba bağlayacak en büyük unsur da bu olacak. Konusu benim çok ilgimi çeken bir konu oldu. Bol kaos, entrika, psikolojik gerilim havası tam da bana göreydi. Aklınıza asla gelmeyecek şeyler yaşayacaksınız bu kitabı okurken. Tahmin etmesi zor, zekice kurgulanmış bir hikaye. Kim kimi manipüle ediyor onu bile anlamayacaksınız ve en önemlisi de asla tahmin edemeyeceğiniz, ürkütücü bir son ile karşılaşacaksınız. Harikaydı ya harika! Adele karakterinin keskin zekasına da bayıldım. Ama Louise için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Sizi sinir krizine sokabilir, dikkat edin.
Gözlerinin ArdındaSarah Pinborough · İthaki Yayınları · 20201,349 okunma
Kelebek ile Keman
Puan vermedi·456 syf.··
2025 7. kitabı
Manhattan’da bir sanat galerisi işleten Sera James’in çocukluğundan bu yana içinde taşıdığı tek bir tutkusu vardır. Hüzünlü mavi gözlere sahip, güzel bir keman virtüözünü tasvir eden gizemli tabloyu yeniden görmek… Araştırmaları onu tablonun sırrını çözmesinde yardımcı olabilecek birine götürecektir. Söz konusu resimdeki kızın hikâyesini ise birlikte öğreneceklerdir. Avusturyalı keman virtüözü Adele Von Bron’un hikâyesini… 1942 yılında yüksek rütbeli bir Nazi subayının kızı olan Adele, hayallerini ve yüreğinde sakladığı aşkı riske atarak Viyena’daki masum insanlara kaçması için yardım ediyordur. Ancak kendisini tel örgülerle çevrili bir toplama kampında bulacaktır. Ve esir kemanın gözyaşları artık neşeyle değil, hayatları gaz odasında son bulan masumlar için hüzünle akacaktır. Sera, Adele’in yürek burkan bu hikâyesinin ayrıntılarını keşfettikçe umudun yok olduğu yerlerde bile güzelliklerin açabildiğini öğrenecektir. Tıpkı toplama kampında ve kendi kederli kalbinde açabildikleri gibi… Kelebek ile Keman, savaşın ürkütücü yanını, sonsuz fedakârlığı ve inancın yüceliğini muhteşem bir dille ortaya koyan bir başyapıt. Ağlayan kemanın sesine kulak verin
1000Kitap
Kelebek ile KemanKristy Cambron · Arkadya Yayınları · 2017696 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
VİCTOR HUGO & ADÉLE SEVDASI ♡
8/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 15 Şubat 2025 20:12
••• ••• ""Mümkün olduğunca sık yaz bana ve mektuplarımı yak, tedbirli olmak gerektiği kanısındayım. Hoşça kal... Ama sakın kendininkileri yakma!""..dese de Victor Hugo , onun mektupları günümüze kadar ulaşıyor. İyi ki de ulaşıyor. Victor Hugo 'nun " Nişanlıya Mektuplar 1820-1822 " eseri, yazarın gençlik yıllarında nişanlısı Adèle Foucher'e yazdığı mektuplardan oluşuyor. Adéle'nin mektupları yok bu eserde,onu Victor Hugo 'nun anlattığı kadar biliyoruz ancak. Adéle'nin de mektupları olsaydı,daha harika bir eser olurdu. Nişanlıya Mektuplar 1820-1822 eseri, Victor Hugo 'yu tanımaya dair,rehber niteliğinde bir eser. Fransız edebiyatında romantik akımın öncüsü olan yazarımız,romantizmin doruklarını mektuplarında yaşamıştır. Bahsettiğim romantizm,bedene,cismaniyete karşı tutkuyu ifade etmekten ziyade sevgilisi Adéle'nin ruhuna hitap eden bir sevdayı içeriyor. ( #264405734 ). "Ruhları sevmeyi deneyin" derken,kendi de bunu hayatına geçirmiştir sevgili Hugo. Kelimeleriyle yücelten, davranışlarıyla da göstermek için gayretini sonuna kadar kullanan, âşık bir Hugo var Adéle'nin karşısında.. Yazarlarda ve tâbi ki insanlarda da,söz ve davranışların aynı tutumda olması beni çok etkiler. Kitaplarında, ruha ve duygulara dair muhteşem tespitlerine âşık olduğum Victor Hugo 'nun, mektuplarında ve davranışlarında da,aynı eylemleri görmek beni bir kere daha etkiledi. Sonuç olarak ne der güzel kitabımız Kur'an-ı Kerim'de; ""Ey imân etmiş olanlar! Yapmayacağınız şeyi ne için söylersiniz?"" (Saff suresi 2.ayet) . Ayetin devamı bunun Allah'ın cc nefret ettiği bir davranış olarak bize aktarılır.Yapmayacağımız şeyleri söylemek,bir yalandır . Düşündüğümüz de hangimiz sever ki,bize yalan söylenilmesini? Bu bağlamda, Victor Hugo'nun söz ve davranış tutarlılığı,onun kitaplarında da anlattığı ahlaki güzelliğini
Nişanlıya Mektuplar 1820-1822Victor Hugo · İş Bankası Kültür Yayınları · 2022782 okunma
9/10
·576 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2025 10:40
Yıllar önce okuyup çok sevdiğim Jane Eyre'yi tekrar okudum. Kitapta Jane Eyre'nin ağzından kendi hayat hikayesini okuyoruz. Ailesi ölünce dayısının yanında yaşamaya başlayan Jane, dayısının ailesi tarafından sevilmez, hor görülür. Yengesi onu yatılı bir okula gönderir, orada iyi bir eğitim alan Jane, artık okuldan ayrılma vaktinin geldiğini düşünüp mürebbiye olarak iş aramaya başlar. Edmund Rochester'ın kızı Adele'ye öğretmenlik yapmak için işe alınır. Zamanla Bay Rochester'a derin bir sevgi beslemeye başlar. Sevgisine karşılık bulacak mı derken kader ağlarını örer ve Jane orda oraya savrulur. Bağımsızlık arayışında olan çok güçlü bir karakter Jane Eyre. Bu yüzden çok seviyorum karakteri. Hayat onu oradan oraya savursa da kişilik olarak çok sağlam duran, dozunda gururu ile kendini ezdirmeyen bir karakter. Toplumsal sınıf çatışmalarına, dini inanç ve ahlâkî değerlere, erkek egemen toplumda kadının kendi olma çabasına da yer vermesine tekrar hayran kaldım. Çok severek okudum, iyi ki tekrar okumuşum. İlk okuduğumda lisedeydim o zaman da çok sevmiştim ancak şimdi çok daha bilinçli bir okuma oldu, çok keyifliydi. Herkesin en az bir kere okuması gerektiğini düşünüyorum. Israrla tavsiye ediyorum. Kitapla Kalın Keyifli Okumalar
Jane EyreCharlotte Brontë · Martı Yayınları · 201342,3bin okunma
10/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2025 23. kitabı
sarah jio nun eşinden ayrılma süreci ve yazarlığa adım atma sürecini içeren ve içinde güzel tarifleri olan bir kitap (tarifleri denemedim bilmiyorum) Bu kitap için tam olarak otobiyografi diyemem..Sebebi sadece boşanma ve sonrasında kitap çıkarma vede nasıl kitap yazdığı hakkında bilgi vermiş. Bunun dışında kitap çıkarmak isteyenler içinde bilgiler vermiş.. Kitapda bulunan güzel sözler.. Taylor Swift: “Sonunda arkanızda olanlar kız arkadaşlarınızdır. Onlardan biriyle görüşün. Ayrıca zamparalardan da uzak durun.” Elizabeth Taylor: “Evet, kalp kırıklıklarım oldu ve yine olacak. Ama benim elmaslarım var. Bir kadın her zaman kendine elmas alabilir. Ve aşk kalbinizi katılaştıramayacak kadar güzel bir şeydir. Onları affet canım ve yeniden sev.” Dolly Parton: “Şekerim, git saçını yap. Biraz maskara sür ve doğru hissettiğinde evet de. Ama sana kraliçe gibi davranmasını sağla (zaten öylesin).” Whitney Houston: “Kızım, sadece dans et! Eğer seninle dans etmek istemezse de sen gene de dans et.” Maya Angelou: “Asla bir erkeğin hayatını belirlemesine izin verme. Kendi davulunun ritmiyle yaşa.” Adele: “Ona nasıl hissettiğini bütün çıplaklığıyla anlat. Doğrularını konuşmaktan korkma. Ne kadar hassassan o kadar güçlüsündür.” Betty White: “Sadece eğlen. Biraz çikolata ye. Kendini o kadar ciddiye alma.”
Acı Tatlı Hayat HikayemSarah Jio · Pena Yayınları · 2020420 okunma
Hata! Hüsran!
1/10
·824 syf.··
2025 8. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2025 21:05
Kitap öneri yazısı değildir! Kendi dünyamda anımsamaya çalışacağım cümleler ve biraz da çocuklarıma bırakacağım düşünceler içerir. (Spoiler içerir!) 'Değersiz Bir Hayat'ı, yazar 'Değersiz Bir Kitap'ta heba etti demek isterdim ama emeğe saygım her zaman sonsuzdur. Tabi bu bakış açısına göre değişebilir bir gerçek ama benim hayata yüklediğim anlam çerçevesinde asla tasvip edemeyeceğim bir eser oldu bu kitap. Anlatım tarzı oldukça karışık... Bölümler okunmaya başlandığında, kimin anlatımı olduğu 2. 3. sayfada anlaşılıyor. Kısmen biraz kafa karıştırıcı olsa da bu durum pek rahatsız edici olmayabilir. Gitgelli bir zaman akışında, sondan başa, ortalardan sona, ortalardan başa gidip gelince 822 sayfalık bir okuma - ki gereksiz sırf hikaye uzasın diye gereksizin gereksizi ayrıntılara yer verilmiş - eziyete dönüştü açıkçası. Güzel betimlemeler olsa yine çok sırıtmazdı ama basit günlük konuşma tarzlı bir anlatım olmuş. Hadi diyelim konumuz bu değil. İçeriğe bakınca yazar, pedofili gerçeğinin bir çocuğun -çocuğun erkek olması dikkate değer - hayatını nasıl maf edebildiğini vurgulamak istemiş olsun. Kimsesiz olan bu çocuğun, tek tutunağı arkadaşlarıyken konu öyle yerlere geldi ki okurken rahatsız olmamak elde değil. Cinsel tercihlerin bu kadar saptırıldığı kitaplar asla kabulüm olamaz. Mutaassıp bir bakış açısı gibi görünebilir, hoş böyle görünse de fikrim asla değişmez. Çünkü doğa gereği erkek-kadın birlikteğidir doğal olan. Oysa kitapta bunun aşırı derecede saptırıldığı kanısındayım. Eşcinsellik, biseksüellik gereksiz ve rahatsız edici boyutta şişirilmiş (ki bunu özgürlük üzerinden asla tartışma taraftarı değilim) , soğan zarı inceliğinde pedofili vakasına (uygun kelimeyi bulmakta zorlanıyorum) yer verilmiş, acıyı anlatmak yerine tamamen acıtasyon yapılmış(alıntılarda örnek
1000Kitap
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma