Yaptığı işten zevk alan insanlara hayranlık duymalıyız. En saygı duyulacak kişiler onlardır benim gözümde. Bir belediye işçisini çöp toplarken, bir marangozu keser sallarken, Nuri Sesigüzel' i türkü söylerken seviyorum. Hayatımızı bir sanat eserine dönüştürmenin yolunun, işini sevmekten, ibadet eder gibi yapmaktan geçtiğine inanıyorum.
Ama geceler, işte gecelerin hatırına seveceksiniz kış gecelerini. Ne yapılmaz o sınırsız geceler de? Gün göçüp gitti mi, ardında upuzun bir gece açılır. Usulca fısıldar kulağımıza: "Zamanı yeşertin, bereketlendirin ve gönlünüzce doldurun saatleri..."