Mükemmel olmak zorunda değiliz!!!
Puan vermedi·156 syf.··
Beğendi
·
2024 39. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 09 Eylül 2024 22:56
Kendi iç sesini duymak isteyenlere yazılmış bir metin. Onca insanın , çoğu zaman büyümeden öldüğü bir dünyada bir ağaç gibi olabileceğimize inandırıyor bizi. Rüzgar eserse eğilen , yağmur yağarsa ıslanan, dallarına konan herşeyi sevgiyle karşılayan, kavga etmeyen, savaşmayan.... sadece var olan. Çünkü bir ağaç ne kendini diğerlerinden aşağı görür, ne kendi meyvesinin daha lezzetli olduğunu savunur. Vakti gelince çiçek açar, zamanı gelince meyve verir. Kitap genel olarak savaşsız, çabasız ve dolaysız yaşamak için bize doğayı dinlemeyi öneriyor ve bunu çok güzel tasvir ediyor. İnsanın kendi sularını sakinleştirmesi, kıyıya vurdukça taşları oyan dalgaları izleyerek mümkün belki de. Çiçeklerin birgün solup gideceklerini hiç düşünmeden en güzel renklerini açmalarından, filizlerin rüzgarla kibarca eğilip sonra yeniden cesaretle dikilmesinden öğreneceğimiz çok şey var gerçekten. Okurken insan olduğunu, kırılgan olduğunu, alışkanlıklarına köle olduğunu , kalıntılarını, tortularını, gözden kaçırdığın tozlu köşelerini, anlamlandıramadığın özlemlerini, hiçbir desteği olmayan korkularını, üzerinden atlayamadığın öfkelerini ...farkediyor insan. Hiç kurulmamış cümleleri kurmaya başlıyor , hep unutulan şeyleri hatırlıyor, neden sızladığını bilmediği yaralara farklı bir gözle bakıyor, çocukluktan beri içine atılan tohumlarla nasıl şekillendiğini anlamaya başlıyor, hayal kırıklığına uğramamak için dikkatli yürümenin ne kadar yorucu olduğunu hissediyor, sevilmek için , kabul görmek için, farklılığını ispat etmek için , sıradan olmamak için insanüstü bir çabayla bir aferin almanın peşinden koşmanın , olmadığı biri gibi davranmanın ne kadar ruhunu sıktığını anlıyor.
Psikoloji
SakinEge Soley · Doğan Novus Yayınları · 20191,114 okunma
Puan vermedi·472 syf.··
2020 2. kitabı
Selam Beyza alkoc /3391 Kilometre Bu kitabı öncesinden okumuştum ve gerçekten sevdiğim kitaplar arasında olan kitabı tekrar okumak istedim ve fark ettim ki ÇOK ÖZLEMİŞİM öyle bir şekilde ki hani sonunu biliyorsun tekrar okuduğun için ama hala ilk okuduğun ki gibi hissettiklerini hissediyorsun ve o kitap harbi güzel yazılmıştır Ege ve İzmir’in hikayesi ikiside birbirinden uzak Ege fransada İzmir ise Türkiyede Bu iki karakterimizin tanışma hikayesi gelmemeyegidenadam isminde birinin (Bu Ege oluyor) İzmire ‘Artık uyu’ diye mesaj atmasıyla başlıyor (bu mesajı neden bu şekilde attığını en son sayfada Egenin anlatımı ile öğreniyoruz~Başka bir karakterin düşüncelerini hissettiklerini okumakta güzel bir hissti ayrıca~) Ege;Ege’nin gerçekten İzmiri seviyor olması onun için çabalaması ona değer veriyor olması çok güzel di her sayfayı okurken İzmiri severken ki o saf sevişi çok hoştu İzmir;Egeyi oda seviyor bazı nokta da ne kadar kendinden uzaklaştırmaya çalışsada Ege’yi başaramamıştı ondan uzak kalamamıştı hele bir sahne var İzmirin Ege için yaptığını tekrardan okuyunca duygulanıp ‘Aferin be İzmirim’ dedim Farklı bir hikaye uzak mesafe ilişkisi olmaz yürümez diyenlere aslında bir nevi cevap (Tabi herkes İzmir ve Ege gibi olamaz orası ayrı) Okuyun gerçekten konuşmalar olsun olaylar olsun duygular olsun sizi etkileyecek bir kitap olacaktır Yazım dilide gayet hoş ve akıcı şekilde okurken sıkılcağınızı zannetmiyorum 5/5
1000Kitap
3391 KilometreBeyza Alkoç · İndigo Kitap · 201821,4bin okunma