--- Tanrı aslında iyidir madem, iyi de gösterilmeli değil mi?
-- Elbette.
--- İyi bir şey zararlı olabilir mi?
-- Olamaz.
--- Zararlı olmayınca da zarar vermez.
-- Vermez.
--- Zarar vermeyen bir şey kötülük etmez.
-- Etmez tabii.
--- Kötülük etmeyen, kötülüğe sebep de olmaz değil mi?
-- Olmaz.
--- İyi şey faydalı mıdır?
-- Faydalıdır.
--- Öyleyse mutluluk gelir ondan.
-- Evet.
--- Demek ki, iyi, her şeyin sebebi değil, yalnız iyi olanın sebebidir. Kötü olan şeylerle ilgisi yoktur.
-- Evet.
--- Demek Tanrı iyi olduğu için, insanların başına gelen her şey, çoğumuzun sandığı gibi, ondan gelmez. Yalnız iyi olan şeyler Tanrıdan gelir... İyi şeyler de, kötülüklerden daha az olduğuna göre, Tanrıdan çok değil, az şey gelir bize. Kötü şeyler için, başka sebepler aranmalı. Bunların Tanrıdan geldiği söylenmemeli.