Havva

--- Tanrı aslında iyidir madem, iyi de gösterilmeli değil mi? -- Elbette. --- İyi bir şey zararlı olabilir mi? -- Olamaz. --- Zararlı olmayınca da zarar vermez. -- Vermez. --- Zarar vermeyen bir şey kötülük etmez. -- Etmez tabii. --- Kötülük etmeyen, kötülüğe sebep de olmaz değil mi? -- Olmaz. --- İyi şey faydalı mıdır? -- Faydalıdır. --- Öyleyse mutluluk gelir ondan. -- Evet. --- Demek ki, iyi, her şeyin sebebi değil, yalnız iyi olanın sebebidir. Kötü olan şeylerle ilgisi yoktur. -- Evet. --- Demek Tanrı iyi olduğu için, insanların başına gelen her şey, çoğumuzun sandığı gibi, ondan gelmez. Yalnız iyi olan şeyler Tanrıdan gelir... İyi şeyler de, kötülüklerden daha az olduğuna göre, Tanrıdan çok değil, az şey gelir bize. Kötü şeyler için, başka sebepler aranmalı. Bunların Tanrıdan geldiği söylenmemeli.
Felsefe
Samdino isimli okura yanıt verildi
Havva
Teşekkürler. Bakmaya çalışacağım.
Reklam
--- Tanrı aslında iyidir madem, iyi de gösterilmeli değil mi? -- Elbette. --- İyi bir şey zararlı olabilir mi? -- Olamaz. --- Zararlı olmayınca da zarar vermez. -- Vermez. --- Zarar vermeyen bir şey kötülük etmez. -- Etmez tabii. --- Kötülük etmeyen, kötülüğe sebep de olmaz değil mi? -- Olmaz. --- İyi şey faydalı mıdır? -- Faydalıdır. --- Öyleyse mutluluk gelir ondan. -- Evet. --- Demek ki, iyi, her şeyin sebebi değil, yalnız iyi olanın sebebidir. Kötü olan şeylerle ilgisi yoktur. -- Evet. --- Demek Tanrı iyi olduğu için, insanların başına gelen her şey, çoğumuzun sandığı gibi, ondan gelmez. Yalnız iyi olan şeyler Tanrıdan gelir... İyi şeyler de, kötülüklerden daha az olduğuna göre, Tanrıdan çok değil, az şey gelir bize. Kötü şeyler için, başka sebepler aranmalı. Bunların Tanrıdan geldiği söylenmemeli.
Felsefe
Samdino isimli okura yanıt verildi
Havva
Teşekkür ederim, çok güzel bir düşünce. Okuduğum her şeyi %100 benimsemiş değilim. Sadece doğru veya yanlış böyle düşüncelerin varlığını paylaşmak hoşuma gidiyor. Felsefede de hoşuma giden düşüncenin doğruluğu değil derinliğidir.
Delikanlım! İyi bak yıldızlara, onları belki bir daha göremezsin. Belki bir daha yıldızların ışığında kollarını ufuklar gibi açıp geremezsin. Delikanlım! Senin kafanın içi yıldızlı karanlıklar kadar güzel, korkunç, kudretli ve iyidir. Yıldızlar ve senin kafan kâinatın en mükemmel şeyidir. Delikanlım! Sen ki, ya bir köşebaşında kan sızarak kaşından gebereceksin, ya da bir darağacında can vereceksin. İyi bak yıldızlara onları göremezsin belki bir daha. Delikanlım! İyi bak yıldızlara... Nazım Hikmet Ran
Şiir
Jîr isimli okura yanıt verildi
Havva
Bütün Denizleri anlatıyor