Funda'dan... Nisan'a...
Bak Nisan, senden daha yeşilim, senden daha güneşliyim. Ah Nisan… Gönlü kırık sevdalılar gibi bir açıp bir soldun bu yıl. Güneşi esirgeyip bulutları siper ettin kendine. Beklenen o coşkulu baharı getiremedin, toprağın alnına o yemyeşil sevinci konduramadın. Ben bekledim seni. Neşeyle kucaklamaya hazırdım. Kalbim açıktı, içim hazırdı, umudum yerli yerindeydi. Ama sen nazlandın. Baharı erteledin. Olsun Nisan… Sen açamasan da hayat durmaz. Sen yeşili unutsan da ben unutmadım. Sen güneşi saklasan da ben içimde büyüttüm. Çünkü bazı mevsimler gökten inmez, insanın içinden doğar. Bak şimdi iyi dinle: Sen takvimde bir aysın. Ben ise direnen bir baharım. Sen bulutlandın, ben parladım. Ve şimdi sana söylüyorum — Bak Nisan, senden daha yeşilim, senden daha güneşliyim. Çünkü sen getiremedin diye bahar eksik kalmaz.
Ah Adelina… Şimdi yerle gök arasında bir yere karıştın. Kaldırsan yüzünü gökyüzüne bir kez, Üzerine bulutlar yağacak, Damla damla ıslanacaksın… Elbiselerin taşır mı ağırlığını bu kederin… Yüreğin hâlâ çarpıyor, güneşin ellerine doğuyor gibi. Kokun, perileri bile kıskandırıyor. Bebek gibi yüzün bir tebessümü bekliyor, Senin düşlerini parça parça etmeyecek… Ah Adelina… Bakışların yorgun, neden bu kadar kırgın bakıyor? Asırlardır hep mi suskun gülüşlerin… Kirpiklerin kıyıyken gözlerine, şimdi onlar da ıslak… Sanki dudakların kıpırdıyor, bazen titriyor, ıslak kirpiklerin… Yaşıyorsun…
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
73 Şairin birlikte yazdığı “Yetimler Ağıdı “
Ermeni gazeteci Hrant Dink'in 19 Ocak 2007 günü İstanbul'da katledilmesinin ardından 73 şairin birleşerek yazdığı "Yetimler Ağıdı" son günlerde sıklıkla aklıma geldi. Güvenecek kimse, tutunacak dal bulamadığımız, şiddetin meşru ve cezasızlığın kanun olduğu ezeli katmerli travma ortamında birey olmak gibi bir sorunla boğuşmaktayız. Umut rüzgarda yanan bir mum misali avuçlarımızın arasında. Her cinayet politik, her cinayet bir şamar, her cinayet miladi değerde yıkım bizim için. Ve her cinayet söz birliğiyle çözümsüz ve yenilerine gebe. Şiirlerin işimize geldiği gibi cımbızlanması içimi acıtır. Bu nedenle tamamını paylaşıyorum. Emeği geçen şair dostlara sevgiyle, teşekkürler. Ayşın, Berlin Eylül 2024 💜 yetimler ağıdı bunu sana nasıl söylerim hata benim günah benim suç benim dünyalar içinde dünyalar sevgilim ateşten çıkardım baktım uzunca kendimdi bir de başımın üstünde yok bir ülke; kendimdi dilim yola düştü pupa yelken pınarlarım yas içinde, hey hey yüzümde kan kalmadı kuraklık can alıyor bir yandan, dan! bir travmam var kenarı hâreli yine hâreli geçti yine zulüm beni meydan başaklarım kanıyor uzun bir yürüyüşüm ben; bakın anlarsınız yol yorgunu gözlerimden şiircebimden beslenen tedirgin güvercin dayamış gagasını yavrusununkine eyvah ki hrant, bir vakitte
youtu.be/ofNIvd-zJDw?si=... ... 🎶 🎶 🎶 Sen bir aysın ben kara gece Gel derim gel derim gel derim Ah keloğlan ne de güzel demişsin
Müzik
Sen gökteki özgür aysın, ben ise süs havuzunda esir bir balık Ah ne büyük bir acı, ne büyük bir hüzün senin olmadığın zaman Senin o pak nefesin Nişabur'un sabahından Senin o sihirli gözlerin firuzeciler çarşısından Bir göz kırp ey sırların hazinesi, Ki sonsuz ufuklara firuze ve elmas dağıt gözlerinden. Hiçbir zaman sana kavuşamayacağım ey yüce ayım. Senin varlığın bir dert ise yokluğun bin hasret. Ey ruha dokunan meltem, Beni yalnız bırak, es ve geç ! Sakın bozma bizim huzurumuzu. youtu.be/bs_xOQaECVk?si=... 🐟🌙
Alıntı
Mehrûyan
Yücelerden, soğuk, bucaksız gölge: gece! Sönen günün yerini alan iki hece Ey karanlık dost, penceremde ıssız buğu Doldur ışıktan hasretten kalan boşluğu Rabbim geceyi kavuşmak için yaratmış Özlenilen ne varsa bu dem hatırlanmış Bu dem biter imiş talihsiz ayrılıklar Bu dem cömert olur esrarlı karanlıklar İşte sen ne ayrıldığım, ne kavuştuğum Her gece titrek ışığıyla buluştuğum Mehrûyan... Yüzün aydınlıktır göktekinden Fakat ben daha karanlığım yerdekinden Gecenin ışıkları yanıyor Mehrûyan... Sen de bendeki çaresizlikle gökte yan! Yan ki yüzün süslesin gökte her gecemi Yan ki hep hatırlayayım nur-i ecemi Sen ki şu kara tabloda parlayan aysın Yalnız gönlüm gördüğü hareler yayarsın Bu nasıl ayrılıktır, bu nasıl kavuşmak Söyle Mehrûyan, mümkün mü senle buluşmak Yerle gök bir olmalı ki sana dokunayım
Şiir