Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

AHMET ERSOY

Sonsuzda yankılanmasını isteyeceğin sözleri konuş. Sonsuzda yansımasını isteyeceğin gibi yaşa... Zarif ve cesur,büyük ve dingin,sakin ve mütesebbim.. Olabileceğin en güzel ve güçlü adam ol. Seni var edenin sendeki varlığını kutsa.... Rafet Elçi Enba'dan....
Sayfa 503Kitabı okudu
Reklam
Sırtına yalnız çocukları al. Yalnız kadının için gevezelik et.. Yalnız annen için çocuklaş.. Ustaların karşısındaymış gibi çal, Gül bahçesindeymiş gibi söyle, Mürekkebin altınmış gibi yaz.
Sayfa 503Kitabı okudu
Hiçlikle bekar kalmaya mahkumuz..varlıkla evlenmemiz olanaksız.. Hasan Lütfu Şuşud
Sayfa 62 - GanjKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
ÇÜNKÜ "O"NUN YAPISINDA ÖYLE BİR KAYGI YOK.."O" , "ŞEY" LERİ ÖYLE OLSUN BÖYLE OLSUN DİYE YARATMIYOR.."O" sadece kendi "varlığıyla"diğer şeylerin "varoluşuna" kaynak sağlıyor... O sınırsız güç, o saf bilinç-ki ben ona "töz" diyorum elinde kullanacağı tek malzeme olan evrendeki o ilk büyük patlama (big bang )anında etrafa saçılan müthiş enerjiyi onuda" ateş " olarak adlandırdım yakalayıp ona kendi "bilgi"sini aktararak, yani enerjiyi bilgiyle yoğurup şekillendirerek o "şey"leri oluşturuyor...
Sayfa 67 - EKSİK PARÇAKitabı okudu
ancak bizim beyinsel gelişimimiz,bilinç düzeyimiz,farkındalığımız O'nu anlayacak kadar geliştiyse..bir anlamda O'nun düzeyine -azda olsa- yaklaştıysak..Bilincimiz yavaş yavaş O'nu kavrama noktasına eriştiyse..Bu ne demektir peki? Ne anlama gelir ve nereye varır?
Sayfa 68 - eksik parçaKitabı okudu
Reklam
Ateş maşasız tutulmaz, Allah da Muhammedsiz bulunmaz,"La ilahe illallah" mutlaktır,"Muhammedün resulullah" vuslattır..
Sayfa 205 - H yayınlarıKitabı okudu
Şefkat erkekteki kadındır ;kadındaki şefkat ise çocuk.. Halbuki bir erkek çocuk değildir; bir erkeği şefkat ile sevmek,bir erkeği sevmemektir".. Rafet Elçi Enba kitabından...
Bizim için bu alemden başka bir alem vardır, Cehennem ve cennetten başka bir mekan vardır, Hür fıtratlılar başka bir canla diridir, Onların, o tertemiz cevheri için başka bir maden vardır. Aşkın sermayesi sarhoşluk ve rintliktir, Hafızlık ve zahidlik için başka bir alem vardır. Bize derler ki, hu başka bir alamettir, Zira bu dilden özge başka bir lisan vardır... Aynulkudat el Hemedani TEMHİDAT
Ey Aziz ! ''KAF-HA-YA-AYN-SAD" SANA GAMZESİNİ GÖSTERMEDİĞİ İÇİN AŞKIN KADRİNİ BİLMEMEKTEN DOLAYI MAZURSUN.. Ey Aziz ! Güneş bütün parlaklığıyla cilvelenir, ancak ondan aşıka bir kuvvet ve lezzet yoktur. Bulut kendini gösterdiğinde durma ve yürüme olmaz . Hz.Muhammed' den dinle ki şöyle buyurmuştur : ''Allah'ın nur ve zulmetten yetmiş bin perdesi vardır ; eğer onları kaldırsa yüzünün nurve azameti basarının(görme) idrak ettiği her şeyi yakar.'' Zulmet ve nurdan bu perdeler havas(veliler) içindir. Ancak havassü'l-havassın(seçkin veliler) nur perdeleri Allah'ın sıfatlarıdır. Avam için bu perdelerden başka, bazısı zulmani bazısı nurani olmak üzere binlerce perde vardır. Şehvet, gazap, kin, haset, cimrilik, kibir, ucub, mal ve makam sevgisi, riya, hırs, gaflet gibi yerilmiş sıfatlar zulmani; namaz, oruç, zekat ve sadaka, tesbih ve zikir gibi sair övülmüş sıfatlar ise nurani perdelerdir.. Aynul kudat el Hemedani TEMHİDAT
Kör olan kalender yolunda yürüyemez, Çalınmış mal hırsızın semtinde bulunmaz, Gerçekte iman küfre dayanır, Kafirliğe yavaş yavaş gidilmez.. Aynulkudat el Hemedani Temhidat
Reklam
Kendine tapmaktan hodperestlik) kurtulmadıkça Allah'a tapan (Hudaperest olamazsın) . Kul olmadan hür olamazsın. İki alemden vazgeçmedikçe insan olamaz, insanlığa erişemezsin. Kendinden kaçmadıkça kendine erişemezsin. Kendini Allah yolunda feda edip can vermedikçe Hazret'in makbulü olamazsın. Bir şeyi ayağın altına alıp çiğnemedikçe, her şeyi geride bırakmadıkça ''her şey'' olamaz, bütüne yol bulamazsın. Fakir olmadıkça zengin, fani olmadıkça baki olamazsın. Bağ olan her şeyden kurtulmadıkça, Muhakkikler halkasında söz söyleyemezsin. Aleme ve Adem'e ateş salmadıkça, Garipler içinde bir gün bile bulunamazsın.. Aynulkudat el HEMEDANİ TEMHİDAT
Hakikat kazanmak zorunda değildir; fakat hakikat olmak zorundadır..
Sevgi..Az bir şey midir bir kimsenin kendisinden başkasını sevebilmesi?Bu kabuğunu kırmak demektir.. Özgürlüktür sevgi. Bir başkasını severek kendilik zindanından dışarı bir adım atarsınız,döndüğünüzde orası bir zindan değildir artık... Rafet Elçi Enba sayfa 86
Sayfa 86 - LİTERAKitabı okudu
Herkes bu manayı anlayamaz . İblis de bu yolda davetçidir. Ancak İblis O'ndan, Hz. Muhammed ise O'na davet eder. İblis'i Hazret-i İzzet'in kapıcılığından aldılar ve ona dediler ki : Sen bizim aşıkımızsın, dergahımızın kıskançlığıyla yabancıları Hazretimizden uzak tut. Şöyle nida et! Maşuk bana ''kapımda otur'' dedi, Sırrıma sahip olmayanı içeri sokma, Kim bana ''kendinden geç'' derse Bu kimse başkasına değil, tam bana göredir... Aynul kudat el HEMEDANİ TEMHİDATTAN
Kim LUTFUN YADA KAHRIN AŞIĞI OLURSA, O KENDİSİNİN AŞIĞIDIR, MAŞUĞUNUN AŞIĞI DEĞİLDİR... Sultan ister aba isterse özel taç versin alan kimse için yeterlidir,aşık başka bir beklenti içine girmez..YAZIK ONA "LANETİM ÜZERİNE"SİYAH KİLİMİNİ(ELBİSESİNİ) NEDEN ÇIKARMIYORSUN EY İBLİS?? dediklerinde ; Elbisemi satmam,satamam çünkü satarsam çıplak kalırım.. Ey dost, onun derdinin ne olduğunu biliyor musun? Derdi Şundandır : Önceleri cennetin HAZİNEDARIYDI VE MUKARREBLERDENDİ., O makamdan dünya makamına geldi,dünya ve cehennem hazinedarlığını verdiler.. şöyle dedi: Şu ben miskine yaptığı cevre bak, O kendisi söyledi,ben yaptım,bu derdi verdi... Ne dediğini biliyormusun?Dedi ki: Binlerce yıldır maşukun mahallesinin bekçisiydim,kabul ettim nasibim reddedilmek oldu..RAHMET MÜTEKEBBİRİ GELDİ VE BANA LANET EDEREK " VE MUHAKKAKKİ LANETİM KIYAMETE KADAR SENİN ÜZERİNEDİR"(SAD SURESİ 78)DEDİ.. AYNUL KUDAT EL HEMEDANİ İBLİS BAHSİ..
Cebrail, Mikail ve diğer melekler gaybde ''Adem'e secde edin."(kehf 50.ayet )hitabını işitiyorlardı. Oysa ŞEHADET VE GAYB ALEMİNİN GAYBININ GAYBINDA ONA BU SEFER "BENDEN BAŞKASINA SECDE ETME" DENİLMEKTEYDİ.. NE ANLIYORSUN..??? ALEMDEKİLER HER NE KADAR HALİMDEN HABERSİZLERSE DE HALİMİ BİLDİĞİNİ BİLMEM YETER,.. Zahirde ona "ADEME SECDE EDİN" derken , batında ise ona şöyle denilmekteydi: Ey İBLİS DE Kİ: "BEN ÇAMURDAN YARATTIĞIN KİMSEYE Mİ SECDE EDERİM"de..Bu başka türlü bir şeydir.. ALLAH'IN iki tür ismi olduğunu , birisinin ''RAHMAN VE RAHİM'' diğerinin ise '' CEBBAR VE MÜTEKEBBİR'' olduğunu biliyor musun? CEBBARLIK sıfatıyla iblis'i, RAHMANLIK sıfatıyla da MUHAMMED'i vücuda getirmiştir. RAHMET sıfatı Ahmed'in, KAHIR ve GAZAP sıfatı İblis'in gıdası olmuştur... Aynul kudat El HEMEDANİ İBLİS BAHSİ..
Reklam
Onun kadehe ilgisiz olduğunu görünce içmeyecek misiniz ? diye sordu.. "Kadın gibi şarabın ruhundan yaratılmış bir nehir önümde akıp dururken üzümün suyuyla geçmez susuzluğum" dedi..
Büyük doğan,büyük olduğunu bilen daha da büyümek isteyen bir adam bu felsefeye tahammül edemez. Her satırda "İDEALARIN ÇOCUĞU"nu arar,her sayfada onu sayıklar ve yüceliklere göz dikmiş o devin böyle bir öğrencisi olduğu için kedere kapılır.. Rafet Elçi Enba'dan....
AHLAK ORTALAMA DEĞİLDİR.Ortalama olanların ahlakıdır bu.Burjuvanın ahlakıdır,tüccar ahlakıdır. Böyle bir felsefe insanın kanını kokutur. Orada yücelik yoktur, olduğumuz söylenen şey vardır.
Bir adam çıkıp bize ideallerden bahsettiğinde,"Gelin biz gerçekleri konuşalım."demek,"Gelin karanlıklarımızla baş başa kalalım." demektir. İşte bu yüzden,ahlakı,insan davranışlarının ortalamasından çıkarmak bir filozofa utanç olarak yeter..
1-)Yazanı yükseltmeyen ,okuyanda daha büyük biri olma arzusu uyandırmayan eser neye yarar? insana cennetin içinde vadetmeyen ,kendiliği bir cennete çevirmeyen din nedir? Yükselmeyi teklif etmeyen,yüksekleri işaret etmeyen bir felsefe, felsefe midir? İdealizm mi?
DÜŞMANI YARATAN SENİN ONA BAKIŞINDIR..
Sayfa 241 - LİTERAKitabı okudu
Reklam
VAKFE
Ve bana şöyle dedi: Sebebler devam ettiği müddetçe nisbetler devam eder, talepler devam ettiği müddetçe de sebebler devam eder. Sen (varlığında) devam ettiğin sürece talepler devam eder. Sen (varlığında) devam ettiğin sürece de asla Ben'i göremezsin. Ben'i gördüğünde de sen olmazsın. Sen olmazsan talep olmaz, talep olmayınca sebebler olmaz , sebeb olmayınca nisbetler olmaz, nisbetler olmayınca sınır olmaz, sınır olmayınca da perdelenme olmaz... Abdulcebbar en NİFFERİ Hakikat yolcusunun son durağı
Sayfa 252 - LİTERA YAYINEVİ