Herkes kendi dar çerçevesinde, kendi aklınca namussuz kullanmaya kalkarsa, bunun sonu nereye varır?
Sorumluluk yüklenmeye... Sorumsuzluğun miskin rahatlığı içinde yaşamaktansa, sorumluluk altında ezilip gebermek daha insanca bir iş...
"Ne suçu?"
“Çocuk gibisin yahu! Tarihimiz boyunca, Allah'a şükür, el ulağı bir suç, hep olagelmiştir. 'Kızılbaş', 'Celâli', 'Zındık', 'Con', 'Mürteci', 'Farmason', 'Ittihatçı', 'Millici', 'Mütegallibe', 'Tarikatçı, şimdi de 'Komünist!"
"Olmadı! On binlerce köylüyü komünistlikle damgaladın mı, astarı yüzünden pahalı çıkar! Hapı yutarsın!"
"Ortada gerçekten komünistlik olmayınca neden hapı yutuyorum? Çalarım karayı mimlediğim birkaç densize... Aslında karayı kendim hiç yoktan karacak değilim. Okuma yazma olan yerde bunun karası kendiliğinden kalır. Ne demiş herif? 'Bir satır yazısını getirin! Asıvereyim yazarını,' demiş!"