"Dedem anlatmıştı, bir zamanlar hanın biri başka bir hanı tutsak almış. Han tutsağına, 'istersen benim kölem olarak yaşayabilirsin' demiş. 'Ama kölem olnak istemezsen en büyük dileğini yerine getirdikten sonra öldüreceğim seni.' Tutsak han düşünmüş, düşünmüş ve 'Ben köle olarak yaşayamam. Onun için memleketimden herhangi bir çobanı çağırın gelsin.' diye karşılık vermiş. 'Ne yapacaksın çobanı?' diye sormuş öteki han. 'Ne mi yapacağım? Ölmeden önce son bir kez daha memleketimin türküsünü söyleteceğim.' İşte böyle... Dedem 'İnsan memleketinin bir türküsü için canını verebilir.' der. Böylelerinin nasıl kimseler olduklarını görmeli insan. Kim bilir belki bunlar yalnız kentlerde yaşarlar."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Oysa ben başkasının çocuğu değilim, baba. Dedemden hiç ayrılmadım. Yabancı olan ninemin kendisi, sonradan gelen o. Sonradan geldi, ama gene de yabancı ben oldum."