Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şevval

Şevval
@ahzamska
Yeryüzündesin. Bunun bir tedavisi yok.
İstanbul
3 okur puanı
Temmuz 2017 tarihinde katıldı
430 syf.
·
Puan vermedi
Swann'ların Tarafı
Swann'ların TarafıMarcel Proust
8.6/10 · 4.217 okunma
Reklam
Şevval
@ahzamska·Bir kitabı yarım bıraktı
Huzursuzluğun Kitabı
Huzursuzluğun KitabıFernando Pessoa
8.6/10 · 10,5bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Şevval
@ahzamska·Bir kitabı yarım bıraktı
%37 (228/608)
Tanrı'nın Tarihi
Tanrı'nın TarihiKaren Armstrong
7.9/10 · 1.638 okunma
"Dada, insanın akla uygun aldanışlarını ortadan kaldırmayı, doğal ve mantıksız düzene yeniden kavuşmayı amaçlamıştır. Dada, insanın mantıklı anlamsızlıklarını, mantıksız saçmalıklarla değiştirmeyi istemektedir. İşte bu yüzden biz, Dada'nın büyük davulunu bütün nefesimizle üflüyoruz. Dada için felsefeler bırakılmış eski bir diş fırçasından daha az değerlidir. Dada onları büyük dünya liderlerine bırakır. Dada, erdemin resmi sözlüğünün iğrenç entrikalarını kınamaktadır. Dada, saçma olan için vardır, ki bu saçmalık anlamsızlık anlamına gelmez. Dada, doğa gibi saçma ve akla aykırıdır. Dada, doğadan yana ve Sanat'ın karşısındadır".
Reklam
Öteki dünyayla ilişkisine karşın, din fazlasıyla pragmatiktir. Belirli bir Tanrı düşüncesinin mantık veya bilim açısından anlamlı olmasından çok işlerlik taşımasının daha önemli olduğunu göreceğiz. Etkinliğini yitirir yitirmez değiştirilecektir, bazen çok köktenci biçimde.
Her kuşak kendisi için geçerli olan Tanrı imgesini yaratmak zorunda kalmıştır. Ateizm için de aynısı geçerlidir. "Tanrıya inanmıyorum," cümlesi de tarihin her döneminde farklı anlama gelmiştir. Zamanında "ateist" adı verilen insanlar, tanrısallığın belirli kavramlaştırılmalarını reddedenlerdir. Bugün ateistlerin reddettiği "Tanrı" patriklerin, peygamberlerin, filozofların, mistiklerin veya on sekizinci yüzyıl ateistlerinin tanrısı mı ? Bütün bu ilahlar tarihin belirli dönemlerinde Yahudilerce, Hristiyanlarca, Müslümanlarca Kitab-ı Mukaddes ve Kur'an'ın Tanrısı olarak saygı görmüştür. Bunların birbirinden çok farklı olduğunu göreceğiz. Ateizm genellikle geçici bir aşamadır; Yahudiler, Hristiyanlar, Müslümanlar pagan çağdaşlarınca "ateist" olarak nitelendirilmişlerdir çünkü tanrısallık ve aşkınlığın devrimci bir kavranışını benimsemişlerdir. Modern ateizm de artık günümüzün sorunlarına karşılık vermekte yetersiz kalan Tanrı'nın benzer biçimde reddedilmesi midir ?
Gerçekten de, "Tanrı'ya inanıyorum," cümlesinin nesnel bir anlamı yoktur o da bütün önceki cümleler gibi, söylendiği toplumda, kendi bağlamında anlam taşır. Sonuç olarak "Tanrı" sözcüğünde içerilen değişmeyen bir düşünce yoktur ama bazıları çelişen hatta bazıları karşılıklı olarak birbirini dışlayan bir anlamlar tayfı söz konusudur. Tanrı kavramı bu kadar esnek olmasaydı, insanlığın en önemli kavramlarından biri haline gelmezdi.
98 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.