O zaman yüreğim arzularla doluydu şimdi gözlerim yaşlarla dolu;eskiden içimi dolduracağım bir hayatım vardı bugün yaşamımın ıssızlığını hissediyorum.Çok gençtim,yirmi dokuz yaşındaydım ,ama ruhum şimdiden solmuştu.Bu manzaranın ilk güzelliğinden mahrum kalmam ve hayattan tiksinmem için yedi yıl yeterli olmuştu
Anılar yaşananları hatırlatır.Yapılan kötülükleri ve iyilikleri ,acıları ve mutlulukları.Anıları unutursan ,yaşananları da unutursun.Yaşananları unutursan,geçmiş tekrar eder.