"Herkes dünyayı değiştirmeyi düşünüyor, kimse kendini değiştirmeyi akıl etmiyor."
Alıntı
(Yâsin Sûresi 68. Ayet) Kime uzun ömür verirsek onu yaratılışta baş aşağı çeviririz. Hiç akıl erdirmiyorlar mı ki gidiş nereye? Gençliğe güvenmek boş bir kuruntudan başka bir şey değildir. Kuruntular yok olur yerini pişmanlıklar alır. İnsan zihni geriler ve akıl erdiremez hale düşer. Önemli olan, insanın aklı başındayken Allah’a koşmasıdır. Yolunuzda sabırlı olun. 🌹
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Manolya son kez beyaz açtı kokuyor
Zaman seni unutturamasa da Dünyanın sonuna yalnızca iki yıl var Avrupa da ölenler yıl sonunda milyonları Seneye milyarları bulacak Bunun sorumlusuyuz sen ve ben 50 derece iyi gelse de kemiklerime Sanıyorum şimdiden demeliyim İyi bak kendine.. Mutlu olmam gerek bakıldığı zaman Çatlaklarım çok olunca Tüm acı şarkılar bir yerlerden sızıyor O zaman ne oluyorsa Hep sen giriyorsun kapıdan Güneş sonradan yakıyor.. Bir kanat çırpmalık Rüzgar esse senden Uzar mı ömrü dünyanın Seninle cezalandırılmış ruhumun Dinlenmeye ihtiyacı var Yeterli çabayı gösteremedim Güzelliğine,yandı tüm dünya Hiç dinlemedin mi kalbindeki şarkıları Ne kadar acı çeksemde; Yine de güzelliğinden Çevirmem gözlerimi Önce akıl gidiyor Ruh benimle fırtına bulutları taşıyor Engin denizlere.. Odun taşımalıydı,ateşlere
Teşekkürler, Beyhan Budak.
Bugün hayatımın en ilham dolu günlerinden biriydi; çünkü her sıkıştığımda rehberliğini hissettiğim, hayatı ve kendimi anlamlandırma yolculuğumda bana adeta bir akıl hocası olan Beyhan Budak ile tanıştım! Kitaplarını satır satır okumaktan, her bir konuşmasını hayranlıkla dinlemekten aldığım keyif, bugün yüzümdeki o kocaman gülümsemeyle taçlandı. Bu mutluluğu anlatmaya kelimeler gerçekten yetersiz. Unutmadan, Beyhan Hocam'ın da dediği gibi: Mutluluğu kaybettiğin yerde arama ve kendini tüketmeden yaşa. ​(Doğukan Hocam yazması ayrı bir mutluluk benim için. Hocamın da dediği gibi, hayatın ustası olacağım Hocam.) Beyhan Budak Kendini Tüketmeden Yaşa Mutluluğu Kaybettiğin Yerde Arama
1000Kitap
Cennet kuşu Aleviler Alevi dedesi kör aşık Öyle söyleme gerçeği bilme bir ayrıcalıktır mutsuz olma ayrıcalığı Ahmet Ümit Aşure günü cem evinde toplanmıştık diyerek söze Allahın 99 ismi ile başlıyor iki gözü ama olan kör aşık bana niye kör derler bilirmisiniz dünyayı görmediğim için evet dünya hakkında gerçeği bilmek her zaman mutsuz eder insanı çünkü dünya senin değil sen ise dünya seninmiş gibi amel işlersin çocuğuna anana babana bağlanır vedalaşınca ağlarsın oysaki belkide gittikleri yer buradan güzeldir senin olmayana neden ağlarsın ey insan dünyanın en hakiki gerçeği ölümdür ayrılıktır dünya mutsuzluk yeridir dünyanı Cenabı Hakkın yolunda infak edersen mutlu olabilirsin dedikten sonra sözüm bölündü Cem töreninde bizi izlemeye gelen tıfıl Ali sordu ey kör aşık Aleviler kimdir bak dedim tıfıl Aleviler hak dostu hak aşıklarıdır özümüz sözümüz imam Ali canım Alidir yolumuz kerbeladır Resulullahın izinden gelir onun toprağına gideriz ey kör aşık dedi aşureler mis gibi koktu dedimki tıfıl bu cemin ilk törenidir olgunlaşmak için hizmet etmeli dergâha gönül vermelisin yası matemdi o gün hacı bektaş pir sultan gönüllüler zülfikâr ve başlarında yeşil bandaj imamım Ali yazan yazı ile Hakkı zikredip cem evinde cem etmeye başladılar kör aşık Alevilik soyu Hz Muhammede dayanan ulu inançtır diyordu her kerbelada özü ağlardı Selam olsun ehlibeyt aşıklarına Fakat derinlerdeki gerçek bazen başıboşluğumuzda hayallerimizde su yüzüne çıkar Virgina voolf Es-selam Aleyküm ve Rahmetullah Allahın selam ve bereketi sizlere olsun 1000k ailesinin kıymetli üyesi virgina voolf alıntısınde her gerçeğin bir gün su yüzüne çıkacağını ifade ediyor bugün Maraşta madımakta katledilen alevi insanı ehlibeyt aşıkları Kuraana bağlıdır tesiri altındadır Hz Muhammed SAV in dediği gibi ümmetim
Din
DİNDAR(!) NEDEN KÜPLERE BİNER?
❗️​"Bir aptalı ikna etmeye çalışmak boşunadır, çünkü aptalın aklı yoktur; ama bir dindarı ikna etmeye çalışmak daha da boştur, çünkü onun aklı vardır ve aklını kullanmayacaktır." — Soren Kierkegaard Durun hemen kalkanları kaldırmayın 😊 Kierkegaard bir ateist falan değil; aksine dindar bir Hristiyan (Pretastan). Üstelik kendi mahallesine konuşuyor. Yani tepkisi, — alışkanlık hâline gelmiş, sorgulanmayan kurumsal dindarlık ve nominal Hristiyanlığa. Hemen üstüne alınma yani... Ha, "Bizde de aynı durumlar var mı?" diye düşünebilirsin tabi, hatta yap bunu mutlaka! 👉 Malum "İslam, akıl dini değil nakil dinidir" safsatasına itibar edildiği, beyin yamyamlarının el üstünde tutulduğu bir coğrafyadayız! Konumuza dönelim. ❗️Eğer Kur’an merkezli bir din anlayışınız varsa, mutlaka sizler de birebir yaşamışsınızdır! Kendisini dindar bilenlerle fikri münakaşa yaparken, zat-ı alilerine kapı gibi belge sunsanız, yanlışını apaçık gösterseniz dahi, onları yine de ikna edemez, eski inancından kolay kolay vazgeçiremezsiniz. Hele bir de — bir siyasi oluşuma, — bir tarikata, — bir cemaata müntesip bir mürid, gassal elinde bir meyyit ise! 🔎 Peki neden böyle? — Üç ana neden öne çıkıyor: