Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alican Garip

Alican Garip
@alicangarip
İstanbul Üniversitesi
İstanbul
597 okur puanı
Ağustos 2020 tarihinde katıldı
doğa üzerinde egemen olma isteği “insana egemen olma”ya dönüştü.
‘‘Mit Aydınlanmaya ve doğa da sırf nesnelliğe doğru kayıyor. İnsanlar otoritelerindeki artığın bedelini egemenlikleri altına aldıkları şeylerden yabancılaşarak ödüyorlar. Aydınlanmanın şeylere karşı tutumu, diktatörün insana karşı tutumu gibidir.”
Max Horkheimer
Max Horkheimer
&
Theodor W. Adorno
Theodor W. Adorno
Reklam
“Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur. Hatta haberi olmadığından dahi habersizdir.”
Noam Chomsky
Noam Chomsky
“Rekabetçi kapitalizmin, kapitalizmin uzun tarihi içinde sadece mutlu bir an kadar sürdüğünü hatırlamak gerekir: ... özel bir alan olarak burjuva toplumu yalnızca bu aşamada, siyasal kamu oyunun burjuva hukuk devletindeki yetkin gelişimine ulaşabileceği derecede, kamusal erkin buyruklarından özgürleşebilmiştir.”
Jürgen Habermas
Jürgen Habermas

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Antik Yunan Kamusallığı
“Yunanlıların bilincinde kamu, özel alanın karşısında bir özgürlük ve istikrar âlemi olarak yükselir. Her şey ancak kamunun ışığında açığa çıkar, herkesin gözüne orada görünür. Meseleler vatandaşlar arasındaki konuşmalarda dile gelir ve şekillenir; eşitler arasındaki çatışmada en iyi olan ortaya çıkar ve gerçek özüne bürünür –şanın ölümsüzlüğüne. Hayat kavgası ve hayati ihtiyaçların karşılanması zorunluluğu, oikos’un sınırları içinde utançla saklanırken, polis onur kazanılabilen serbest bir alan sunar: elbette vatandaşlar eşitler olarak ilişki kurarlar (homoioi), ama hiç kimse temayüz etmeye çalışmaktan (aristoiein) geri kalmaz. Aristoteles’in bir katalog halinde derlediği erdemler yalnızca kamu alanı içinde geçerlidir, orada takdir edilir.”
Jürgen Habermas
Jürgen Habermas
Kağıt Parçası
Bir adam bir kadın. Olmaması gereken her şeyin olması gerektiği gece. Adam, kadına soruyor. Aitlik nedir? Kadın gülümsüyor. Adam, kadına soruyor. Aitlik neden? Kadın kafasını önüne eğip bir şeyler mırıldanmakla yetiniyor. Adam, kadının çok cesur olduğunu düşünüyor. Kadın biliyor. İki insan, iskelede ayakları kenetli salınır vaziyette, olması
Reklam
Kültür endüstrisi ruhlara saldırır…
Artık düzen benim gibi düşün ya da yok ol demek yerine ''benim gibi düşünmemekte serbestsin. Yaşamını ve tüm sana ait olanları da koruyabilirsin. Ancak o andan itibaren aramızda da bir yabancısın'' demektedir.
Max Horkheimer
Max Horkheimer
Theodor W. Adorno
Theodor W. Adorno
“Öznenin kendini kurban etmeden özdeşliksizliğe ulaşması”
“Tek bir insan bile canlı emeğinin kendine düşen payından mahrum bırakılmadığında rasyonel özdeşlik sağlanmış, toplum özdeşleştirici düşünceyi aşmış olur.”
Theodor W. Adorno
Theodor W. Adorno
"Televizyonun tek söylediği: ben bir imgeyim, her şey imgedir. Internet ve bilgisayarın tek söylediği: ben bilgiyim, her şey bilgidir. (...) Bugün bizi düşünen insan olmayandır. Bunda bir metafor yoktur, bir tür viral türdeşlik, bulaşıcı, sanal, insansal olmayan viral bir düşüncenin doğrudan sızması yoluyla düşünülürüz. Artık bizim olmayan bir düşüncenin ya da denetim altına alınamaz bir düşüncenin fetiş nesneleriyiz". Jean Baudrillard, Kayıtsız Aşırıcılık, 1997.
Jean Baudrillard
Jean Baudrillard
Pişmiş Kelle İfadeli Maskelerin Bakış Açıları
Bakış açıları. Görmek miydi bakmak mı? Yoksa değil miydi ikisi de? Hissetmek miydi açısız bakışları? Sahi neydi bakışa yakıştırılan açı? İşin sırrı bakışa açıyı yakıştırmakta mı yatıyordu? Söylesenize arkadaşım ne bakıyorsunuz açılı açılı? Haddini bilmeyen açısız bakışların bön gibi bakmakta olan açılı sahipleri. Evet evet siz. Size diyorum! Alın