Bir akşamüstü
Çınaraltı’nda
bir güvercin
sordu kendi kendine
- Değişen ne
Geçip gidiyorken yüreğimi kavuran ağusu genç
ölümlerin
Yüzünde bembeyaz bir hüzün
elinde mavi yıldız çiçekleri
sevdaya susamış yüreğinle
üçüncü cemre düşer düşmez suya
umutla inançla kavgayla
"Yokuşu tırmanıyorsa hayat"
Sen de sor kendine
bir akşamüstü
Çınaraltı’nda
- Değişen ne
- Değişen ne…
Refik Durbaş
Yağmurun yüzümün harmanında alevlendiği bir
akşamüstü
badem ağaçlarının gökyüzünü çiçeklediği bir
akşamüstü
ölümün nice bin ölümle mukabele bulduğu bir
akşamüstü
yıldızlardan soyundum nice bin yıldızlardan
ey niyet sahibi
Çınaraltı’ndan geçtim yüzümde bembeyaz
güvercinlerle
Güneş battı
masalar boşaldı
sandalyeler toplandı
babalar işten döndü
sofralar kuruldu
yağmur dindi
bir şiir okusam şimdi
nerede olursan ol
dinler misin
sesimi
Çok mu uzun oldu genç hüzünlere gidip
gelmelerden yorulmuşluğum
Refik Durbaş
Rüzgârın parmaklarımın ucuna düştüğü bir
akşamüstü
hüznün yağmur damlası kül kokusuyla yüreğime
düştüğü
alaca söğüt dallarının mavi su mağaralarına
düştüğü
akşamın bir sesten bir sessizliğe düştüğü bir
akşamüstü
Çınaraltından geçtim yüzümde bembeyaz
güvercinlerle
Çınar,
yine saçları ağarmış bulutların gölgesinde
yalnız.
Masalar,
yine ayışığının korusunda yolunu yitirmiş yıldız
kümesi
kimsesiz ve şaşkın.
Refik Durbaş
Elimden geldiğince hakkını vererek okumaya çalıştım. İlk okuduğum Orhan Pamuk kitabı olan Benim Adım Kırmızı'dan sonra yazarı ilgiyle takip etmeye başladım. Kendisine yapılan eleştirilerin büyük çoğunluğu eline bir kitabını alıp okuma zahmetinden yoksun insanlar ... Ordan burdan çalıp roman yazıyor diyen ünlü tarihçiler Kitapların arkasında bölüm bölüm faydalandığı epigrafların yazıldığı sayfaları görmezden geliyor. Orhan Pamuk okumak emek istiyor. Satırlarca süren uzun cümlelerinin verdiği hazza erişmek best seller okuyanların değil edebiyat aşıklarının mertebesi . Kara Kitap okuma süreci ve bittiği an uyandırdığı his ... Türk edebiyatında yeni bir algı uyandıran ve tüm dünyada saygınlığını ispat etmiş bu kitabı yazan adamla aynı çağda yaşıyor olmanın mutluluğu ... Ben de değişenlerse en sevdiğim Türk yazar Orhan Pamuk, en sevdiğim Türk edebiyatı romanı: Kara Kitap ..
Kara KitapOrhan Pamuk