“Hayatım boyunca trajedinin beni bulmasını bekledim. Bulacağından hiç kuşkum yoktu çünkü başkalarının hak ettiğimi düşündüğünden daha fazla arzum, isyanım ve gücüm vardı, yıldırımları üstüne çekecek şeylerdi bunlar.”
kirke...ilahlığından hazetmeyen tek tanrı...en başından beri onlardan olmadığını bilen, ince ölümlü sesi nedeniyle onu eksik görenler yüzünden kendini güçsüz zanneden, gücünü farkettikten sonra o gücü ölümlü olmak için kullanan, çünkü asıl gücün ne demek olduğunu farkeden, ölümlü sevdiğiyle ‘dünyayı sade bir şekilde onarmaktan zevk duyma” hayali olan tanrı...kirkem...
“çünkü sen o karanlık suların bir parçası değildin, o suların içindeki bir varlıktın”