×Kitabın konusu hakkında bilgi içerir.×
Hayvan Çiftliği şu ana kadar okuduğum en iyi kitaplardan birisidir. Bir Peri Masalı olan fakat kötü sonla biten bir peri masalıdır.
Bence Hayvan Çiftliği Cumhuriyet altında toplumu sömüren devlet, yönetimi anlatıyor. Her bir hayvan toplumdaki bir tarafı, bir bireyi anlatıyor. Benjamin, bilgin fakat kayıtsız kalan bir kesim, koyunlar liderlerine uyan liderlerinin yanlış taraflarını görmeyip bağlı olan bağnaz bir kesim, Mollie mutluluğunu ve şöhretini düşünen kesim, Boxer kendi gücünü bilmeyen ve karşı çıkmayan kesim, Hayvan Çiftliğinde ki genel olarak hayvanlar ise tepki göstermeyen o ana uyum sağlamaya çalışan, savrulan toplumu simgeliyor. Napélon ise her şeye egemen olmaya çalışan, kendini düşünen, halkını sömüren kötü bir lideri anlatıyor.
Benim bu kitaptan çıkardığım çıkarımlar bunlardır. Ve herkes tarafından okunmasını tavsiye ederim.