Sanki ölümün yaşı varmış ve her gün pek çok genç, gözlerimizin önünde ölüp gitmiyormuş gibi, "Henüz yaşım genç; ilerde nasıl olsa yaparım" diyerek kandırır insan kendini. Şeytan da boş durmaz, "Acelesi yok; daha ömrün çok" gibi süslü sözlerle destekler kişiyi. Şüphesiz bu yanılgı ve gaflet şeytanın insana kurmuş olduğu tuzaklardan biridir.
Kimi kişilerin yaptıkları kötü davranışlara rağmen "Aslında özünde iyi biriyim, ama nefsime, sinirime yeniliyorum" dediklerini duyarsınız. Dolayısıyla kimse kolay kolay kendini kötü biri olarak değerlendirmez.
Ey iman edenler! Siz kendinizden sorumlusunuz. Eğer doğru yoldasınız, sapıtanlar size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah'adır: işte o zaman yaptıklarınızı size bir bir haber verecektir.