Her yeni rezillikte sanki şaşılacak bir şey varmış gibi "bu da oldu" diye twit atıyoruz.
Hissettiğimiz tiksinti yanlış değil, eksik. Sefaletin karşısında doğru his kesinlikle merhamet değildir. Merhamet hem gösterilen kişiyi daha da aşağılar, hem de sefil cahiller güruhunun bugünkü özgüveni karşısında bize zarar verir. Lenin'in dediği gibi, öyle günlerden geçiyoruz ki insanların başını okşamaya gelmez, elimizi ısırırlar. Dolayısıyla hissiyatımızda bir yanlış yok: Sefaletten de, sefaleti sürdürülebilir kılmak için körüklenen cehalet ve ilkellikten de tiksinmeliyiz, ama asıl öfke ve nefretimizi bu sefaleti yaratanlara yöneltmeliyiz.