Çocuğu geliştirip özgür bir birey olması için çabalamak yerine kalıplayıp emir kulu yapmaya çalışmışız. İşte bu yüzden farkında olmadan çocuklarımızın canını yakıyoruz ve yakmaya da devam ediyoruz.
Eminim ki onu yetiştirenlerde ya da onu yetiştirenleri yetiştirenlerde yetişme bozuklukları, acılar, travmalar göreceksin. "Can"a ulaşmada, o potansiyele varmada bir tıkanıklık bulacaksın.
İnsan sadece yalnız olabildiği sürece, bütünüyle kendisi olur: Demek ki, yalnızlığı sevmeyen özgürlüğü de sevmez; çünkü insan ancak yalnız olduğunda özgürdür.