“Kimi insan otların kimi insan balıkların çeşidini bilir, ben ayrılıkların... Kimi insan ezbere sayar yıldızların adını, ben hasretlerin...” -Nazım Hikmet
“Kim bilir, bir insanın iyilik mi kötülük mü, dostluk mu düşmanlık mı düşündüğünü şöyle yüzüne bakınca, kim bilir? Tanışmadan, konuşup görüşmeden bir insan korkuludur, başka bir şeydir. Yani herhangi bir şeydir. Konuşup götüşüncedir ki işte o zaman insan, insan olur.”
“Aşk hiç de sizin söylediğiniz basit sempati veya bazen derin olabilen sevgi değildir. O büsbütün başka, bizim tahlil edemediğimiz öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilemediğimiz gibi, günün birinde nereye kaçıp gittiğini de bilmeyiz.”