İZ BIRAKMAK UĞRUNA!
9/10
·303 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2026 09:35
Yazmak, bir delilik hali bana kalırsa. İnsanın, kafasında başka biri varmış ve onunla konuşuyormuş gibi davranmasının başka bir açıklaması olabilir mi? Hele etrafında kafasındakileri dökebileceği, paylaşabileceği biri yoksa... Neyse ki biz şanslıyız, 1k var. Bu incelemeyi yazabilmek için günlerdir zamanı kolluyorum. Zira kafamdaki düşünceler susmak bilmedi kitabı bitirdiğimden bu yana. Öyle oluyor kimi zaman. Bazen bir kitabı okurken, henüz ortasında, kafamda düşünceler şekillenmeye başlıyor. İnceleme yazmam gereken ya da yazma ihtiyacı duyduğum kitaplar böyle belli ediyor kendini. Bazı zamanlar uykumda bile rahat bırakmayınca cümleler, gece kalkıp yazmak, kafamı boşaltmak, en azından o cümlelere, kaybolmadan bir yer bulabilmek iyi hissettiriyor. Çantamda her zaman not defteri ve kalem bulundurmaya çalışırım. Bazen dışarıda okuyorsam ihtiyacım olabiliyor. O da yoksa telefona kaydediyorum beliren cümleleri. Yazmak bir delilik hali demiştim ya, yazmazsam delirecekmişim gibi hissettiğim zamanlarda başladım aslında yazmaya. Yanlış hatırlamıyorsam, ortaokul zamanlarıydı günlük tutmaya başladığım yıllar. Kaç defterim birikmişti, hatırlamıyorum şu an. Evlendikten sonra, belki geçmişle arama bir çizgi çekmek, belki de temiz bir sayfa açmak için, bilemiyorum, hepsini yakmıştım. Şu an düşündüğümde, aslında kitabı okurken aklıma düşen anılardan sonra, pişman olduğumu fark ettim. 'Keşke yakmasaymışım' dedim. Tüm gençliğim vardı o defterlerde, ilk aşklarım, hayal kırıklıklarım, sevinçlerim, hayallerim, üzüntülerim ve tabi ki saçmalıklarım. Yine de beni ben yapan, bugünlere hazırlayan her şey... Belki çocuklarımı yetiştirirken bana bazı şeyleri anlamamda yardımcı olurlardı. Çünkü biz yetişkinler bazen sanki şu halimizle doğmuşuz gibi davranabiliyoruz. Zor zamanlarda bana rehber
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,4bin okunma
10/10
·240 syf.··
2026 1. kitabı
İsmet özel okumak ve dinlemek size ciddi ölçüde zarar verebilir ! Heleki 18-22 yaş arasındaysanız O kıt ve keskin sınırları olan insanlara karşı artık öfke duymak yerine görmezden geliceksiniz. Oturdunuz odanın duvarları bile farklı gelicek Her sabah uyanıp kapısıdan çıktınız o ev size dar gelicek. Şehirlerin o gri dikey evlerinin arasında geçip yeşil vadilere kadar yürüyeceksiniz, Tabi halla yeşilse. . Aşklarım ve inançlarım işkal altında… İsmet Özel
Erbainİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 201211,6bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·625 syf.··
2026 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2026 02:08
Ateşin Varisi bu kitabı üç gün önce bitirdim ama şimdi inceleme yazma fırsatım oldu.Kitap bana göre diğer kitaplara kıyasla daha güzeldi Bu kitap da bir çok konu işlemişti,Yazım dili yine güzeldi ve akıcıydı olay örgüsü tamdı Şimdi spoilerli kısma gelelim Aelin... Ah Aelin ateş yürek Yani gerçekten Calaena'nın gelişmişini görüyoruz ve eminim ki diğer kitaplar da daha da gelişecek beğendigim bir çok kısım oldu mesela artık Dorian pek geri planda kalmıyor (şeref yoksunu kral babası prensimizin boynuna o zinciri takti resmen , umarım ölmeden çıkarmanın yolunu bululuz)dorian ve Chaol tam bir bro romance Gösteriyor Rowan ... Gerçekten kitaplara sonradan gelen karakterleri genelde sevmem ama bu karakter gerçekten beni etkiledi çünki direkt olarak bir aşk hikayesi görmedik ve aşktan ziyade güven ... Güç ... Gerçek hayat gördük Rowan və bizim kızın carannam (galiba böyle yazılıyordu)olması da ayrı bir hoş Bu kitapta hatta Chaol'u bile sevdim , inanılmaz ama yaptım bunu hatta ona üzüldüm bile ,sorscha üzümlü kekim ,renin hesabına gitti canı,Aedion da sevdiğim karakterlerden oldu VEEEEE GELELIM BENIM AŞKLARIM MANON VE ABROXOS Abraxos o kadar iyi yazılmış bir karakterdi ki keşke ona ayrıca kitap yazılsa ,o yem ejderhadan uçuş liderinin ejderhası olmayi başardı,bu bana ejderhanı nasıl eğitirsin animasyonunu hatırlattı Eminim manon ve ön üçlerin bile kalbi var sadece böyle eğitilmişler ama ben böyle karakterler okumayi seviyorum,içsel çatışmalı Vee Ben Brannon ,Maeve, Athril ve mab bunları içinde kitap gelse keşke Ve bence o yüzüğün bir olayı var yani Maeve o kadar aşk yanlısi bir insan değil Athril'in yüzüğünde bir olay var Size iyi okumalar Suikastçı'nın hançerini okumanız gerek bundan sonra
Ateşin VarisiSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20202,807 okunma
10/10
·384 syf.··
2025 59. kitabı
#kitapyorumu Sonsuza Dek Birlikte – A.L. Jackson Selam aşkımm Bugün size harika bir romantik hikâyeyle geldim. Kaçmakta olan bir kadın ve onu her şey pahasına korumak isteyen bir adam… Zorunlu yakınlık + tek ebeveyn temalı bağımsız bir aşk romanı. Yazarın kalemi inanılmaz akıcıydı. Duygular çok netti; Salem’in güvensizliği ve çekingenliği sayfalardan taşarak bana geçti. Sıkılmadan okuyabilirsiniz. Bu çifti çook sevdim. Salem ve Jud arasındaki çekim mükemmeldi. Jud’un Salem’i ilk gördüğü an âşık olması… ahh favori sahnem Jud’un Salem için her şeyi göze alması, onu cesaretlendirmesi ve iltifatlara boğması gerçekten çok etkileyiciydi. Bu adam tam bir rüya Juni’nin enerjisi kitapta o kadar hissediliyordu ki. Sayfa başındaki sahnelerini okurken tatlılıktan eridim Adeta büyümüş de küçülmüş gibi hahah. Her iki karakterin de zorlu geçmişleri vardı. Salem geçmişinden kaçarken, Jud kendini suçluyordu. Ama birlikte geçmişlerini aşmaları, birbirlerine sarılmaları çok güzeldi. Carlo ve Jud’un tanışıklığı ortaya çıktığında cidden şok oldum Asla beklemiyordum. Tek keşkem: Jud’un Kye ile konuştuğu sahneleri görememek oldu. O kadar süre sonra neler yaşanacaktı merak ettim Finaldeki sahneyi okumak çok güzeldii bağlarının gittikçe kuvvetlenmesini okumak. Aile ortamlarını okumak harikaydı. Bu kitabı seveceğinize eminim aşklarım Kesinlikle okumalısınız.
Sonsuza Dek BirlikteA. L. Jackson · Pukka Yayınları · 202582 okunma
düzenbaz
Puan vermedi·448 syf.··
Beğendi
·
2025 21. kitabı
Düzenbaz - Işıl Lemai Gerilim Hafıza Kaybı Travma Tutsaklar Selam aşklarım Bugün size 7 Tutsak 1 Ölüm serisinin ikinci kitabı olan "Düzenbaz" ile geldim! (İlk kitap: Oyunbaz) 🩶Bu seri... O kadar güzel, o kadar gerilim ve gizem dolu ki insan elinden bırakamıyor. Her bölümde, her sahnede kalbim ağzımda okudum. Ölüm'ün verdiği görevler artık tamamen çığrından çıkıyor ve psikolojik olarak karakterleri, hatta bizi bile, inanılmaz zorlayan bir raddeye getiriyor. 🩶İtiraf etmeliyim, ilk kitapta Ölüm'ü çekici bulduğum için kendimden tiksinmiştim. Ama karakterlerin almak zorunda kaldıkları o zorlu kararları okumak, o kararların yıkıcı sonuçlarına şahit olmak... Gerçekten kolay değildi. İşte bu kitabın beni en çok etkileyen yönlerinden biri de buydu: Duyguları iliklerime kadar hissettirmesi. Özellikle tutsakların birbirine kenetlendiği sahnelerde gözlerim doldu, ağlamamak için kendimle savaştım... 🩶Ölüm’ün geçmişini okudukça ona üzülsem de, yaptığı şeyleri asla aklayamıyorum. Yine de, onun Kıyı tarafını tanıdıkça içimde bir yerler cız etti. Ahsen ile olan bağlantısı ise bambaşka bir yara... 🩶Tutsaklar her ne kadar sürekli çatışsalar da, gerektiği anda birbirlerine destek olmayı başarıyorlar. Bence her biri diğerinin eksik yönünü tamamlıyor ve ortaya tarifsiz bir bağ çıkıyor. 🩶Kitapta taciz, tecavüz, hor görülme ve zorbalık gibi çok ciddi konulara da yer verilmiş. Üstelik bu travmalar öyle güçlü bir şekilde aktarılmış ki, okurken bir an durup, "Acaba ben de birinin ruhunda böyle bir iz bıraktım mı?" diye düşünmeden edemiyorsunuz. 🩶Ve şimdi... 3. kitabı delicesine merak ediyorum! Afra'nın hafızası yerine gelecek mi?
DüzenbazIşıl Limae · Martı Yayınları · 2025593 okunma
Son kez ilk kez Hepimiz Gökyüzü Olmak İstedik Okuduk
10/10
·736 syf.··
Beğendi
·
2025 14. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 15 Mart 2025 02:02
İlk çıktığından beri takip edip okuduğum seriyi bitirdim. Şu an aşırı duygusalım. O kadar güzeldi ki... O kadar güzel bitti ki... Bu kitapta öncelikle düellolar başlıyor. Diyar iyice birbirine girerken Tanrıçalar kendi düzenimi oluşturnaya çalışıyor, birileri hala taht kavgası yapıyor. Nova'm da hala herkesi memnun etmeye çalışıyor, herkese yardım etmeye çalışıyor. Biraz spoiler olacak (baya olacak) çünkü başka türlü yazamam yüksek ihtimalle. Sonunda Nova ve Daren'in ilişkisi sağlıklı bir şeye dönüştü. Aşklarım ya... İlk sayfadan beri ölüyorum size... Öncelikle şu Prenses midir Faina mıdır her neyse nefret ediyorum. Sonay'ımı üzdünüz. Beni de üzdünüz. Küçük bir Bulut kümemiz oluyor ayrıca... Çok tatlıı! Daren'in altın çilek sahnesi çok güzeldi ve sonradan da bir oda yapması... Yine mest oldum arkadaşlar. Peki. Peki. Peki. Ariana'nın dönmesini beklemiyordum. Gerçekten hiç beklemiyordum ama iyi ki geldi, özlemişim Ateş Varisimi. Ayzer de sonunda gururunu yenebildi. Ben çoğu kişi gibi Ayzer'e kızamıyorum ya. Bu kitapta zaten nedenini açıklıyor. Ben daha önceden empati kurmuştum zaten. Ki bence haklı, sadece biraz yanlış bir yol. Ama Ayzer'i suçlayamıyorum çok. Arın az kalsın iki kere ölüyordu. Nova'ya zaten alışmıştık da... Ben de ölüyordum yani onlarla. Sonu tam hayal ettiğim gibi ve olması gerektiği gibi bitti. Ve bence Kabal sonları yazmada çok iyi. Ki bu kitaba ilk başladığında plan yapmadan yazmaya başlamıştı. Bence gerçek yazarlık budur. Her şeyiyle çok güzel bir kitaptı. Aşk serimi arkamızda bıraktığımıza inanamıyorum. Bence devamı olmalı. (sadece bırakmak istemiyorum) İzninizle ben beşinci kitap olacakmış gibi beklemeye devam edeceğim çünkü bu heyecana çok alıştım. Son kez ilk kez Hgoi'mizi okuduğumuza göre... Gökyüzü sizden yana olsun. 🩵🪽 "Gökyüzü seni
İnceleme
Efsaneler ve LanetlerN. G. Kabal · Dex Kitap · 20241,747 okunma