Yukarıdaki soruya cevap olarak, düşünce tarihinde, biri olumsuz ve kötümser, diğeri olumlu ve iyimser iki görüşe göre huylarımız doğuştandır. İnsan iyi ve kötü huyları ile beraber doğar, bunların iyilerinden faydalanır, kötülerini de hayatı boyunca semer gibi sırtında taşır. Her insanın mizacı ve naturası beden yaratılışının ve organik yönlerinin nasıl değişmez bir ifadesi ise; huyları da ruh bünyesinin ve manevî yapısının öylece değişmez ve değiştirme kabul etmez bir ifadesidir.