Mustafa Kemal ATATÜRK'ün 1914 de Sofya Askeri Ateşesiyken, arkadaşı Nuri CONKER'in yazdığı "Zabıt ve Kumandan" adlı kitabına cevap ve tasdik için yazdığı eser. Askerlik sanatı hakkında bilgi veren sade anlatımıyla dikkat çeken bir kitap olmuş. ATATÜRK'ün askeri bir deha, iyi bir lider olduğunun ispatı niteliğinde.
Askerlik mesleğine yeni başlayanlar için büyük bir kaynak olduğu kesin. Zaten askeri okullarda zorunlu olarak da okutuluyor.