"Ancak burada uyanmak adeta denizin kıyısına oturmuş, hareketsiz duran ve hiçbir işe yaramayan bir kayalığa çarpmak gibidir."
Umutsuzluğa uyanmak, zaman geçirmek için yaşamak. Bir bakteri veya bir ornitorenk de boşu boşuna yaşar, ama bunu kafaya takıp canları sıkılır mı? Bilinç, evrimin bir yan etkisi maalesef, oyalanmak git gide zorlaşıyor.