Halkın rahat etmesi ve huzur içinde yaşayabilmesi için kralın sıkıntı çekmesinin gerektiğini ve işte bu sebepten de kralın görevinin herşeyden evvel kendisinin değil ama halkının refahını düşünmek olduğunu iddia ediyorum. Bir çoban önce kendini değil koyunlarını doyurmak zorunda olduğu gibi kral da böyle yapmak zorundadır
Platon bilgeleri şuna benzetmiştir:
Bilgeler, sokaktaki halkın şiddetli yağmur altında ïslandığını görünce onlara 'evlerinize girin de ıslanmayın' diye bağırırlar;ama sesleri duyulmazsa sokağa çıkıp halkla beraber ıslanmazlar. Onlar evlerinde kalıp en azından kendilerini güvenceye almış olurlar, diğerlerine faydaları olmamıştır ama kendilerine olmuştur