Hep iddia ederim; biriyle empati kurmak onun ta kendisi olmaktan daha zordur. Kişi bir dert karşısında ne kadar dertlenmesi gerektiğini kendi bile bilmez de çoğu zaman,empat gayet güzel bilir.
"ölüm varken biz yokuz, biz varken de ölüm". Ne güzel demis Epikür.
"Doğduk ya şimdi... Aynı anda da ölmeye başlıyoruz aslında. Ama farkında değiliz. Kalbin atiyorsa, yaşadığın kadar da ölüyorsun demektir; ölüm atının ayak sesleridir o kalp sesleri...
Ölümün bizi nerde beklediği belli değil, iyisi mi biz onu bekleyelim, gerisini o düşünsün. Ölüm telaşı ölümden korkunçtur çünkü..."
Turgenyev'in şu sözü çok hoşuma gider meselâ: "Ölüm en eski seydir ama her insana yepyeni görünür". ..
Ne demis Nazım Hikmet :"Ne ölümden korkmak ayıp, ne de düşünmek ölümü...