Denetim de ödül gibi bir kontrol mekanizmasıdır. Çocuğunuzu ne zaman kontrol ederseniz, çocuk o zaman o işten soğur. Zaten çoğu çocuk ailesini uyarır: "Başımda durmayın. Siz durunca çalışamıyorum."
Maalesef eğitim sistemimizdeki not ve sınav iç motivasyonu tamamen öldürmektedir. Öğretmen, sınavı ve notu kontrol veya değerlendirme olarak değil de bir geribildirim sistemi olarak kullanabilirse, o zaman çocukların iç motivasyonunu artırabilir.