O kış, Kızıl Göz sayısız işkence ve dayaklarla son karısını da öldürdü. Kızıl Göz'ün ilkel bir varlık, bir atavizm olduğunu söylemiştim ama bu sefer ondan daha beterdi. Çünkü ilkel hayvaların erkekleri bile dişilerine bu kadar kötü davranmaz, onları öldürmezler. Bu anlamda, aşırı ilkel eğilimlerine rağmen Kızıl Göz'ün insanlığın bir habercisi olduğu söylenebilir, çünkü eşlerini öldüren tek canlı türü insandır.
İnsanların hile hurda dolu dünyasından hayvanların içten, kayıtsız ve çocukça dünyasına sığınmıştı adeta. Hayatı boyunca mahrum kaldığı şefkati, sade duyguları onların ilgisinde, ülfetinde arıyordu.