"Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru!"
Her okuyuşumda bana farklı dersler verebilen tek oturuşta biten canım Tolstoy'dan güzel bir kitap.
6 hikayeden oluşan, akıcı-asla sıkmayan- iyiliğin karşılıksız kalmayacağını hatta katbekat döneceğini,azla yetinmeyi,hayatın gerçek anlamını sorgulayacağınız ve daha fazlasını bulabileceğiniz eser. Az laf çok iş. Daha ne denir ki.