Kitabı okurken âdeta bir Amerikan filmini izler gibi hissediyorsunuz. Çocuk kahraman anlatıcının anlatımıyla ele alınan kitap, oldukça samimi bir havada seyrediyor. "Bittim buna" cümlesini her okuyuşunuzda içinizde bir tebessüm beliriyor. Herhangi bir eylemden sonra, "İnsanlar genelde böyle yaparlar." şeklindeki genellemeler de bir çocuğun ağzıyla yapılan tespitleri gayet başarılı bir biçimde işlemiş.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Zweig bu eserinde zaten kendi uzmanlık alanı psikoloji bilimini etkin bir şekilde kullanmış ve karakterlerinin psikolojik tahlillerini de gayet başarılı olarak işlemiş.
Oldukça samimi bir anlatımıyla aktardığı hikâyelerinde, kendinizden bir şeyler bulabiliyorsunuz. Yeri geliyor onu anlamayan bir kız arkadaşı, yeri geliyor insanların tuhaflığı, karmaşıklığı size iç çektirebiliyor. Ürolojideki hasta abinin mutluluk tanımı, bize mutlululuğu sorgulatıyor; zira insan kendini iyi hissedebildiği minimal şeylerle dahi dünyanın en mutlu insanı olabilir.