Evet, dünya bir inkılâp bekliyor! Nerede kalmış Türkiye?.. Konuşmamızın ismi de bu... Dünya bir
inkılâp bekliyor! Bütün beşeriyet...
Çünkü, beşeriyet o noktaya geldi ki, ne kadar müessesesi varsa
bitti, eridi, pörsüdü, tükendi, bir tek eksiği kaldı: Başında ve sonunda eksiğin ismini tesbit
edebiliriz. Bütün hakikatiyle İslâm...
Çok çetin bir dâva karşısındayız. Bugün dünya, bütün
bu gördüğünüz medeniyet dedikleri keşiflerin kıvrantısını temsil eden devlerle, o devlerin hâlâ
yüzlerce sene arkasından gitmeye çalışan, çırpınan cücelerden ibaret bir âlem...