Kimsenin adını bile bilmediği binlerce insan hepimiz için sağlıklarını ve hayatlarını feda etti ve eski Sovyet ülkelerinin ve hükümetlerinin tüm bu fedakârlıklardan sonra maluliyet tazminatlarını, emeklilik katkı paylarını ve özel sağlık hizmetlerine erişimlerini kısıtlayarak veya ellerinden alarak bu insanları büyük ölçüde unutmuş olması kabul edilemez bir haksızlık.
Çernobil’den bir adam, ayağa kalktığında derisinin dizinden bir çorap gibi kayarak düştüğünü söylüyordu. Yüksek dozlarda, radyasyon DNA’nızı değiştirerek sizi daha önce olduğunuzdan tamamen bambaşka birine dönüştürür. Sonrasında ise acılar içinde ölürsünüz.
-İnsanın dişlerini ağzından söküp başka bir yerine koymak lazım gelse neresine koymalıdır?
+Gözlerine efendim.
-Neden?
+Çünkü bazı kötü niyetliler, insanları gözleriyle de yerler.
-Amma benim sözüm şaka değildir. Her ne zorlukla karşılaşırsak karşılaşalım yılmayacağız..Ölüm var ayrılık yok ..
Ben de tekrar ettim :
-Ölüm var ayrılık yok.