Şu özdeyişi yineler dururduk: Kediyi yaşam boyu besle, seni bir günde bırakır; köpeği bir gün besle, sana yaşam boyu bağlı kalır. Sen kedi oldun, bense köpek.
“Şimdiye kadar kimseyi öldürdün mü?”
“Evet”
Bir an yüzüme bakıp güldü: “Senin gibi birinin adam öldürebileceğine inanamam,” dedi.
“Neden?”
“Çünkü çok yumuşaksın.”
“Kim demiş yumuşak insanlar adam öldüremez diye?”
O Dönmediği zaman üzülmeyecek, bir şey beklemeyecek, umutları suya düştüğünde acı çekmeyecektir. Hiçbir şey umut etmeyecektir artık, hiçbir şey arzulamayacaktır. Hiçbir şeyden korkmayacaktır, çünkü onu incitebilecek her şeyi zaten yaşamıştır.
Bence yaşam çok kısa. Günlerimizi kin gütmekle bize yapılan kötülüklerin çetelesini tutmakla geçirirsek çok yazık! Bu dünyada hepimizin, her birimizin bir sürü kusuru olduğu su götürmez. Ama bir gün gelecek umarım yakında bir gün, bu kusurları ölümlü bedenlerimizde bırakıp sıyrılacağız.