"Onun yaşadığı yerde yaşamak, onun gibi yaşamak demek değildi...Bunu zannetmek için pek saf ve ancak benim kadar gafil olmak lazımdı."
Bir yerde duymuştum; "Olaylar önemli değildir; onları algılayışımız önemlidir." diyordu. Bana bu cümleyi çağrıştırdı. Ne kadar yalın ve ne kadar da doğru. Hepimiz her şeyi aynı algılamıyoruz. Yaşadıklarımız farklı, birikimlerimiz farklı. Sonra bunun farkına varmadan eleştiriler savuruyoruz. "Buna mı üzüldün? Buna mı bu kadar sevindin? Bundan bu kadar anlam çıkarmayı nasıl başardın?" Ah ah....