Çok düşün. Ve bil ki, çalışmak mutlaka hareket etmek veya okumak, yazmak demek değildir.
Düşünen bir insan, maden kuyularında kazma sallayan işçiden daha çok çalışıyordur.
"Gençlerimizin bir çoğunun usanıp bezmesinin, cesaretinin kırılıp ruhi perişanlığa düşmesinin sebeplerinden biri ve belki başlıcası budur.
Yani bir taraftan çalışıp öğrenmenin yolunu ve usülünü bilmemezlik, diğer taraftan da manevi destekten mahrumluktur.
Eminim ki, bu boşluğu ve mahrumluğu bugün her genç duyuyor ve acısını çekiyor.
Bunu bizler de duyduk ve çektik.
Çünkü bizler de talebe olduk ve fikrî hayatın çıraklığını yaptık. "