10/10
·392 syf.··
2026 31. kitabı
Merhaba arkadaşlar! Bugün size son zamanlarda okuduğum en naif, en 'aile' sıcaklığındaki kitaptan bahsetmek istiyorum: 'BAŞLANGIÇLAR KİTABI'. Kalbi kırık bir kadın, kiliseden kaçan bir rahibe ve 70 yaşında ilk kitabını yazmaya çalışan bir adam... Yolları bir kırtasiye dükkanında kesişen bu üç benzersiz karakterin hikayesine buyurmaz mısınız? Hikayemiz Jo Sorsby adında bir kadının dayısının dükkanına bakmak için Londra'ya taşınmasıyla basliyor. Dayısının bir bakım evine yatırılmasından sonra kırtasiyeye Jo bakmaya başlar. Dört ay önce uzun süreli ilişkisinin kötü bir şekilde bitmiş olması onu derinden yaralar. Londra'ya biraz da uzaklaşmak unutmak için gelir ama mekan değiştirince malesef ki bazı şeyler hala taptaze kalıyor akılda. Burada rengârenk defterler, kalemler,kağıtlar arasında olmak zamanla ona iyi gelecektir. Hayatını değiştiren sadece renkli kağıtlar kalemler degildir. Ruth,Malcolm, Eric gibi kişiler sayesinde hayatına ayrı bir renk gelecektir. Ruth,kacak bir rahibe olarak biliniyor.Kiliseden kaçmıştır ve neden kaçmış olduğu bilinmiyor. Malcolm 70 yaşında dükkanın sadık müşterilerinden birirdir ve o yaşına rağmen ilk kitabını yazmak için uğraşıyordur. Viking Eric ise yan dükkanda çalışan biridir. Bu kişiler Jo için sonradan edinilen aile gibi olacaktır. Kitapta, karakterlerin yaş ve hayat tecrübesi olarak birbirlerinden çok uzak olmalarına rağmen kurdukları bağ cok iyiydi. Jo, geçmişinde yaşadığı kırılganlıklar yüzünden kendi kabuğuna çekilmişken; kilise kurallarına sıkışmış bir rahibe ve hayalleri olan yaşlı bir adamla yollarının kesişmesi hikayeyi güzelleştiriyor. Gerçek sevgi ve dostluğun on planda tutulduğu bu kitabı tavsiye edeirm. Ve yeni başlayanlar,yeni başlangıçlar için harika bir kitap. The Kitap Yayınları Seval S. İlknur
Başlangıçlar KitabıSally Page · The Kitap Yayınları · 202694 okunma
7/10
·160 syf.··
2026 37. kitabı
Othello, kıskançlık gibi tehlikeli bir duygunun insanı nasıl adım adım delirtebileceğini çok iyi gösteren, başarılı bir kitap. Shakespeare, koskoca bir ordu komutanı olan zeki ve güçlü Othello’nun, Iago’nun kafasına ektiği küçücük bir şüphe yüzünden nasıl tamamen körleştiğini çok iyi yakalamış. adam karısını dinlemek yerine kendi kafasında kurduğu saçmalıklara inanmayı seçiyor. Hikayenin en iyi yaptığı şey de bu zaten Kıskançlık öyle bir şey ki, insanı sadece rezil etmekle kalmıyor, etrafındaki suçsuz günahsız insanları da beraberinde yakıyor. Yazarın bu çöküşü hiç uzatmadan, en net ve sert haliyle anlatmasını çok beğendim. bence kıskançlığın ve başkalarının lafına bakmanın insanı ne hale getireceğini görmek için herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap.
OthelloWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202426,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Öfke Dansı
Puan vermedi·199 syf.··
2026 11. kitabı
·
75 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 17:39
Öfke Dansı – Dr. Harriet Lerner Bazı kitaplar yalnızca bilgi vermez, insanın kendisine ve ilişkilerine farklı bir gözle bakmasını sağlar. Öfke Dansı benim için böyle kitaplardan biri oldu. Kitap, öfkenin bastırılması gereken bir duygu olmadığını; doğru şekilde dinlendiğinde ve yönlendirildiğinde değişim için güçlü bir rehber olabileceğini anlatıyor. Özellikle anne, baba, eş, çocuk ve iş arkadaşları gibi yakın ilişkilerimizde tekrar ettiğimiz davranış kalıplarını fark etmeye ve bunları değiştirmeye odaklanıyor. Kitapta dikkatimi çeken konulardan biri de kuşaklar arası ilişki meselesiydi. Anneannelerimizin, annelerimizin ve bizim sorunlarla nasıl başa çıktığımızı karşılaştırırken bazı davranışların nesilden nesile nasıl aktarıldığını gösteriyor. Böylece sadece kendi davranışlarımızı değil, bunların nereden geldiğini de sorgulamaya başlıyoruz. Kitap bana şu soruyu düşündürdü: "Öfkelenmemin asıl sebebi ne ve bu öfke bana ne anlatmaya çalışıyor?" Yazarın son bölümlerde üzerinde durduğu nokta ise değişimin cesaret gerektirdiği. İlişkilerde yeni adımlar atmanın, alışılmış kalıpları kırmanın ve gerektiğinde sınır koymanın kolay olmadığını; bunun için yürekli ve kararlı olmak gerektiğini vurguluyor. Kitaptan aklımda kalan en güçlü düşüncelerden biri şu oldu: Öfkeyi yok etmeye çalışmak yerine onu dikkatle dinlemek ve değişimin hizmetine sunmak. Çünkü gerçek değişim, rahatsız olduğumuz şeyleri fark edip onların üzerine cesaretle gidebildiğimizde başlıyor. Bu kitabı özellikle ilişkilerini daha iyi anlamak, kendini tanımak ve öfke duygusuna farklı bir açıdan bakmak isteyenlere öneririm. Ancak daha çok hikâye veya roman tarzı kitaplar okumayı sevenler için yer yer ağır gelebilir. Puanım: 9/10 Sizce öfke her zaman kötü bir duygu mudur, yoksa bazen değişimin başlangıcı
Psikoloji
Öfke DansıHarriet Lerner · Varlık Yayınları · 20254,889 okunma
Puan vermedi·280 syf.··
2026 783. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 17:56
Kitabı okurken bazen "ne okuyorum?" diye kendime sorup durdum. Çünkü Henry'nin her söze girişinde kitabı kapatmak istedim. Ama kitabı bitirmeyi başardım. Güzel bir kitap özünde. Henry'nin sözlerinden etkilenen Dorian'ın hayatının gittiği yöne şaşırıyoruz. Masum Basil'in yaşadığı şeyler de ortada... Hikâye olarak böyleydi. Fakat sırf hikâye olarak bakmamak lazım, çok felsefi, sosyolojik, psikolojik ve derin bir kitap. Her cümle üzerine uzun uzun tartışılabilir. Felsefe ve tarihe ilgisi olmayanlar için sıkıcı gelebilir ama hikâyede ilerledikçe kitabı seveceksiniz.
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · Can Yayınları · 201899,3bin okunma
Aylin Balboa
Puan vermedi·148 syf.··
2026 4. kitabı
·
70 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 17:08
Aylin Balboa’nın kaleminden okuduğum ikinci kitap.Kitap boyunca en çok hissettiğim şey samimimet ve duyguların olduğu gibi yalın bir dille aktarılması oldu. Kitabın bir öznesi yok, özne bir insanın içi, hissettikleri ve yazarın kafasının içindekiler. Hüznün mizahını yapan derlemelerle dolu.. Yas,ölüm,ayrılık, kendini kaybetme/bulma.Hissettiğimiz ama dile getirmekten çekindiğimizi pat diye karşımıza çıkarıyor yazar. Okurken hiç bitmesini istemedim. “Yerleşirken kimsenin yardımını kabul etmedim. Böyle şeyleri yalnız yapmak daha iyidir. Ev kurmak sadece koltuğu, dolabı, beyaz eşyaları bir yerlere sığıştırmak değil nihayetinde. Hatırlarınıza da yer bulmanız gerekir. Hatırlattıkları, bir daha yaşanamayacağı için canınızı acıtabilecek olanlar derinlere, herhangi bir kurcalama anında karşınıza çıkmayacak kutulara saklanmalı örneğin, bu en önemli kural. Katettiğiniz yolları gösteren şeyleri bir araya getirip sadece sizin görebileceğiniz bir yere yerleştirmelisinizdir. Bazen bakmanız gerekir çünkü. Hayatın durmuş olduğu hiç bir yere ilerleyemediğiniz düşündüğünüz zamanlarda özellikle. “
Belki Bir Gün UçarızAylin Balboa · İletişim Yayınevi · 20214,492 okunma
Hüsnüzan ve Tefekkür
10/10
·272 syf.··
2026 58. kitabı
·
218 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 17:22
İyad hocanın şiirsel üslubu, İslambol yayınlarının güzel çevirisi ile birleşerek harika bir eser çıkartmış ortaya. Öncelikle söylemem gerekiyor ki bu kitabın yarısına geldiğimde, okuduğum diğer kitaplardan farklı olarak düşünce dünyama bambaşka bir kapı aralayacağını fark ettim ve kitabı beraber okumak için bir halka kurdum. Çevremdeki hanımlarla beraber okuyup üstüne konuşarak ilerledik ve yaklaşık 4 ayda bitirdik. Umuyorum ki bana faydası dokunduğu kadar çevremdeki insanlara da faydası dokunmuştur. Çoğu zaman bize imtihanlara karşı sabırlı olmamız gerektiği, onların bizi Allah'a yakınlaştırmak için gönderildiği söylenir fakat hiç imtihan kavramına bu kadar dikkatle bakmamıştım. Kitabın müellifi olan İyad hocanın yaşamış olduğu uzun ve zahmetli hapis, özgürlük ve sağlık imtihanları kitabı gözümüzde daha gerçek ve daha uygulanabilir kıldı. Bizim de bu sabır derecesine ulaşabileceğimize dair inancımız arttı. Bu kitabı hiç büyük imtihandan geçmemiş biri yazsaydı asla bu derece etkili olacağını düşünmüyorum. Allah İyad hocadan ve emeği geçenlerden razı olsun. Kitap bana neler kattı ondan bahsederek yorumumu toparlayayım. Öncelikle, "Ben kulumun zannı üzerineyim" kutsi hadis-i şerifini daha iyi anlamama yardımcı oldu. Allah'a hüsnüzan beslemek, yani Allah hakkında olumlu ve güzel düşünmenin önemini ve sonuçlarını gördüm. Bir imtihana sabretmenin ve sabrın lezzetini tattım. Açıkçası daha önce de nimetlere şükretmeye çalışıyordum ama bu kitap imtihanın içindeki nimeti görme yeteneğimi geliştirdi. Her zorluğun yanında nasıl kolaylıklar olduğunu bulma ve kavrama konusunda yeni bir kabiliyet kazandığımı hissediyorum. Elhamdülillah. Sanki yeni bir meslek edinmişim gibi oldu. Dünyanın neden mükafat diyarı olmadığını, gerçek mükafatın ne demek olduğunu, sabrın ve şükrün
Allah'a Hüsnüzan Beslemekİyad Kunaybi · İslambol Yayınları · 2025624 okunma