EVRENE BAŞKA PENCEREDEN BAKMAK Bilinenleri yinelemek ,hep yinelemek, umarsızca ...Doğru bilenenleri, eğreltiler nabzında bir ağız olana değin gitmesine izin verdik sonra büzeceğimiz bir torba olmayınca düşünmeye başladık .Haydi gelin ağızlara kulak olmayıp ,zihnin derin okyanusunu, limanın kıyısında bir dil edinene değin ilerleyelim ve evrenin her köşesinde esecek rüzgara zihnimizin pencerelerini açık tutmalım.Çünkü sahip olduğumuz zihin sabitlikle ve katılıkla asla sınırlandırılmamış ve sınırlandırılmaz .Zihin , bilgiye ve hayatta doğru akmakta olan ağır ilerleyişe zamansızca devam etmekte “ Evrenin, hiçlikten doğan bir tür ilahi aklın yaratıcı emirlerin sonucu olmadığını, mükemmel işleyen şaheser bir karmaşadan üretilmediği”nin bilincine varalım. Zihnin işleyişinde yapılması gereken tek şey etrafımızda olan değişimlerle özdeşmemek, değişmeyenin kendin olduğu kavramak, gözlemci olmak değişenin efendisi olmaya bakmak.. Birileri gidip geliyor ama ben o yapılan edilen şey değilim ki ben fiilin failiyim ben bir gözlemciyim demek zihni karmaşadan çıkarıp yoneten değil yönetilen konuma geçirecektir. Halk dilinde söylemler duyarız örneğin; kaçan kovalanır muhabbetleri.. ve daha çok evrenin bir sırrı olarak kabul edilir. Aslında bizim yaptığımız hata bakmak sadece bakmak peki ya gormek ? Zihnin anahtar kelimeleri vardır onu bir konuya yönelttiğin vakit o orada takılı kalacak genelleme yapacaktır emin olalım ki zihin bir çok kaçanın kovaladığı değilde bir adım atatnın bin adım alacağını da görmüşlüğü vardır fakat sen basmakalıp sözcüklerle zihni meşgul ettiğin vakit zihin kolay olana yani kaçıp kovalanana bağlayacaktır . Huzurlu olmayan tek alan zihindir onu ataletten kurtarmak ve işleyişinin hızıni artırmak istiyorsak farkındalığa başvurmamiz gerekecek . Peki farkindalık
Kimsenin saçına "ak" olmayın. Kimsenin gönlüne "yük" olmayın. Kimsenin kalbine "yara" olmayın. Kimsenin gözüne "yaş" olmayın. Kimsenin diline "ah" olmayın. Kimsenin baharına "kış" olmayın. Çünkü; "Allah güçlüdür, intikam alıcıdır." (Âl-i Imran Süresi 4. Ayet) Afuvv’dur Rabbin. İsyanına rağmen yanında duruyor. Günahlarını bildiği halde, seni mahcup etmiyor. Ayıplarını bile bile seni başköşede ağırlıyor. Kusurunla seviyor seni; sevmek için kusursuzluğu şart koşmuyor. Kusuruyla seven kusursuz sevendir; böyle bil. Günahlarını çelme yapma ümitlerine. Hatanı hata bilmeni istiyor. Dönüşünü bekliyor her hatada. Senden yüz çevirmiyor. Hatadan dönmeni seviyor, sevdiğini söylüyor. Günahlarınla mahcup olduğunu gören Afuvv, bu tatlı mahcubiyetini yok sayar mı hiç? İçinde yanıp duran 'Âh'larla yandığını bilen Rabbin, hiç bu yangına terk eder mi seni? Kaldır başını yerden, 'olur böyle şeyler!' diyen Rabbin seni bekliyor. Sen günahından hayâ edince, bağışlamamaktan hayâ eden bir Rabbin var; ne güzeldir nasibin. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Allah var ,Allah yâr..
Reklam
Kalbe düşen depremdin çağın yerleşiminde, Sen, Kudüs! Prangalardan sıyrılış, gafletlerden kurtuluş, kuyulardan çıkıştın. İstikameti azadelik arayışlarının. Sendin vakti zamanın en körpe kahramanı. Köşe taşlarında hüznün var! Tüm taravetiyle durur hâlâ en başköşede. Sen varsin, evet sen varsın gözyaşında ağlayan coğrafyanın. Yani Aziz Kudüs, sen bizim kalbimizsin! sozvekalem.com/aziz-kudus-sen-...
Davamız Kudüs
Ey ki hasret! Ey ki dünya zindanı!
Tenlere yollar, kapılar açıyorsun, ama bil ki gönüllere yazık ediyorsun. Ham sineleri başköşede ağırlıyor, sevdalı yüreklerin günahına giriyorsun. Ağlayan gözlerin ahını alıyorsun. Sen ki fanisin dünya, imti hansın. Bunu sen de biliyorsun... Gülsima Ağlama Ne Olursun Ferhad Fani
1K
İsimsiz Şiirler III -Bedava bağışladığım gönül hariç, Ona verdiğim her şeyi helal ettim.- Furuğ Ferruhzad . . . Ne varsa benden yana ananın ak sütü bil! ‪Gül, sevin; yaşattığın cehenneme mukâbil.‬ Kırgın değilim, hayır; paramparça bilâkis! Hâlimden anladığın, yalnız serap, bir akis... Gözüm benim değil ki ve hem sonra ellerim! Dudaklarım az sinir, biraz yumuşak derim... Sustuklarım bilirsin, sevdiğim üstü kalsın! Terim, kokum, saçlarım; işte gördüğün kadın... Bulunmaz adım izim sitemkâr sokaklarda! Gücendiğim yok, hayır; yaşlılık şakaklarda.. Sakın, sakın aldırma düştüğüne yüzümün! Karasından bîhaber geçen şu gündüzümün.. Cennetinde mesud ol, dolarsa bir gün vâde!
Cennetinde mesud ol, dolarsa bir gün vâde! Başköşede sen varsın gönül cehennemimde...
Reklam