Narsisizm ise artan bağımlılığın psikolojik boyutu olarak yaygınlaşmakta. Özellikle büyük kent insanı, aile bağlarından ve toplum normlarından bağımsızlaşmış görünse de, kendini tek başına taşıyamaz ve bireyselleşmiş olmanın keyfini çıkaramaz durumda. İnsanların kendine saygı duyabilmesi için her zamankinden de fazla başkalarına bağımlı hale gelmiş durumda ve pek çok insan artık “ seyircisi” olmadan yaşayamıyor.
Puslu mantık yaklaşımı nedense bana fizikçi Eddington’un sözlerini hatırlatır: “Çoğu zaman ‘bir’i incelemeyi tamamladığımızda ‘iki’ye ilişkin her şeyi de bildiğimize inanırız, çünkü ‘iki’, ‘bir ve bir’dir. Ne var ki böyle düşündüğümüzde ‘ve’yi henüz incelememiş olduğumuzu unuturuz.” Bana da sorarsanız, en iyi yol bir yerden bir yere gitmeyen yoldur, çünkü o “yol”dur.