Yumuşak kalplilik de olmaz polemikte. Ölüm bir mazeret değildir. Voltaire, "Yaşayanlara saygı borçluyuz az çok." diyor... "ölenlere tek borcumuz kalmıştır: Hakikat." İslamiyet "Ölülerinizi hayırla yadediniz" buyurmaktadır, ölülerinizi yani sizden olanları. Yaşayanları yöneten ölülerdir. Demek ki, öldürülmesi gereken ölüler de var.