Şüphesiz ilmi hakikatleri layık olanlara öğretmekten kaçınmak bir suçtur.Ancak layık olmayanlara vermek de bilgiye kötülük etmek anlamına gelir...Onun için Gazzali'nin anlattığına göre "eski eğitimciler, öğrencilerini bir müddet ahlak denemesinden geçirir,kötü huylu olduklarını görürlerse kesinlikle öğrenimden uzak tutar,ancak iyi huylu olduğunu anladıklarını okula kaydederlermiş."
Eğer bir konu için yeterince uğraştığını düşünüyorsan ve durum değişmiyorsa o zaman geri çekilmek faydalı olacaktır.Hayatta bazı şeyleri kontrol edemeyeceğimizi ve düzeltemeyeceğimizi kabul etmek çok önemli bir erdemdir.